• Cerulean

Sovpåse/grobag? Är det nåt att ha?

Funderar på hur vi ska bädda i spjälsängen sen när bebisen kommer, och tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av sovpåse/grobag? Är det så bra som det låter?

Såg även att IKEA har billiga varianter - nån som testat dem?

• Svar på tråden Sovpåse/grobag? Är det nåt att ha?
  • Bellabimba

Det kan bra om det är lite kyligt och bebisen är så liten att den sover mycket och sparkar av sig täcket.

Men det är också lite besvärligt eftersom man ju måste först knäppa upp den för att sedan kunna ta av pyjamas och byta blöja.

Tycker inte growbag (eller vad det nu heter) behövs, men den gör väl ingen skada heller...

• MuffinCake

Jag har köpt grobags till mina bebisar.
    Visserligen mest för att de var så fina att jag blev "kär" i dem :), men jag tror nog att de kan vara praktiska också.
    Ingen risk att de sparkar av sig och kanske ger det lite av den ombonade känslan i sängen som många bebisar sägs tycka om?
    Finns ju dragkedja runt om hela sovpåsen just för att man ska kunna byta blöja på natten utan att ta upp bebisen.

• Salt Groda

Jag tycker det verkar jättebra, ska definitivt köpa en sån. Är ju mycket bättre än lösa täcken och filtar när det gäller risk för plötslig spädbarnsdöd också.

Svar på tråden Sovpåse/grobag? Är det nåt att ha?