Min man blir som en HELT annan person när han dricker öl.
Har en på utsidan väldigt bra familj. Vi har tre barn, bor i fint hus, två bilar och bra jobb. Min man är ansvarstagande familjefar som jobbar på huset, klipper gräset och polerar bilen,, ja ni vet. En riktig familjepappa. Han engagerar sig i barnen och är en trevlig och omtänksam man på alla vis. NÄSTAN.
Varje helg är han fixerad vid att drick öl. Bara på kvällarna. Fredag och lördag kväll. Sakta förändras han till en provocerande idiot, rent ut sagt! Vill till varje pris bråka med mig. Diskuterar vi något trevligt så missuppfattar han mig ALLTID och lägger ord i mun på mig som inte existerar i min värld men som han TROR att jag tänker. Sen är det igång och varje helgkväll slutar likadant med att vi blir osams och jag blir ledsen. Efter nyår lovade han att sluta med ölen UTAN min påverkan. Helt på hans initiativ. Pust,, tänkte jag. Vi hade trevligt flera helger på rad men sen var igång igen och han köpte ett par öl. BARA ett par...
Nu har han druckit och jag har flytt till datorn för att undvika honom. Jag hatar helgerna!!! Avskyr fredagar framförallt! Vad ska jag göra? Kan jag begära att han slutar dricka?
Hade han varit den person som han är när han dricker alltid så hade jag ALDRIG levt ihop med honom. Tåler inte den människan som han blir. Högljudd, provocerande och sen kommer han fram till mig och klämmer på mina bröst och säger högt PATTAR, PATTAR!!! Hur trevligt är det? SUCK!
Hjälp mig!!!