• Anonym (orolig)

Hjälp! Är orolig. Min sambo kom hem jättefull och däckade på badrumsgovet.

KL.30 knackade det på dörren. Där stod en polis och sade att han och kollegan hittat min sambo liggandes nere vid porten, där han lagt sig att sova. De kom upp med honom. Han var rätt agressiv mot de och han kunde knappt stå på benen. Han var jättefull. Har aldrig sett honom så full. Han hade varit på fest och han måste ha hällt i sig mängder av alkohol, för han tål väldigt mycket. Han lade sig i en konstig ställning på sängen, men sedan skulle han på toa och kissa. Där spydde han i toaletten och sedan stod han över toaletten och nästan somnande. Det enda jag kunde göra var att försöka få honom 1att lägga sig på golvet, för han var inte i stånd att ta sig tillbaka till sovrummet. Där ligger han nu på sidan med en kudde under huvudet. Där får han sova. Nu när han ligger på sidan så borde ju inget kunde hända. Spyr han mer i sömnen, så kvävs han ju inte illafall, eller hur?

Usch, detta känns inte kul. Vågar knappt sova själv. Är orolig. Så här full har jag aldrig sett honom. Det är inte ofta han är ute och festar, men när han väl gör det dricker han mycket. Han tål väldig mycket alkhol, så det ska mycket drickande till innan han blir riktigt berusad.

Är gravid i ve 16. Var ju tvungen att stötta upp honom och dra i honom lite så han kunde resa sig upp lite i badrummet, så nu är jag livrädd att det hänt något med barnet.

• Svar på tråden Hjälp! Är orolig. Min sambo kom hem jättefull och däckade på badrumsgovet.
  • signaturbyte

Det är nog ingenting att oroa sig över, den ligger väl skyddad inuti dig.
    Det finns ju dom som ramlar på mage utan att något hänt tex.

Hur mår du nu då? Och din sambo?
    (förhoppningsvis sover du nu, vilket jag också borde egentligen, menmen Skrattande)

• Anonym

tråkigt att han blev så packad men men det kanske har sin förklaring polarna kanske blandade groggar han inte märkte av eller så! hoppas han lär sig av denna läxan, han lär ju skämmas när han vaknar i morgon när han kommer på att polisen fick ledas hem honom... Jag tycker inte en spann kallt vatten i ansiktet på honom är en dum idé Han borde veta hut nu när han ska bli far!

• Anonym (orolig)

Nu har han gått och lagt sig i sängen och sover där, men han mindes inte att polisen ledde hem honom. Jag kunde inte sova på flera timmar för jag var så orolig för honom, men jag lade honom ju på sidan så han inte skulle få sig sina spyor om han kräktes. Tyvärr tror jag han kommer nochalera det som hände när han vaknat, men jag kommer verkligen säga vad jag tycker om det här. Jag är rädd för han har en pappa som är alkolist, så han måste se upp. Hittills har jag inte varit så orolig när han varit ute och festat. Jag vet att han oftast blir full, men alltid har han ju tagit sig hem på något sätt. Nu kommer jag vara livrädd att han däckar igen någonstans. Det var rena turen att polisen hittade honom. Visserligen är det ju varmt ute nu, så man klarar ju en natt ute, men har man otur så kan man ju kvävas i sina egna spyor eller få hjärtstillestånd, när man druckit så mycket som han gjort. Hade det varit i vintern hade han ju kunnat frysa ihjäl! Han ska ju bli pappa i november, så han får inte dricka så här mer.

• Anonym (Katta)

pratade ni inte om sådana här saker INNAN ni bestämde er för att bli föräldrar? Det låter som om han borde låta bli falskan helt!!!!! Jag vill inte vara hård ts med jag blir bara såå trött på såna här inlägg, ni vet väl vad det är för män/skitungar ni skaffar barn med! Om de lever och är på ett visst sätt INNAN ni skaffar barn ska ni inte tro att de ändrar sig och blir superbra ansvarsfulla fäder EFTER fölossningen! (Det finns säkert något fint undantag men de är nog sällsynt )

• Anonym (Mrs Gin)

Nej...definitivt inte mer dricka där! Finito! Ställ absolut krav på honom! Det är inte inom det normala att bli insläpad av polis eftersom man varit på fest, det är inte normalt att vara så packad om det var ett "vanligt" drickande på en "vanlig" fest. Vad mer är det han inte minns?

• Mamma S

Säger som några andra, det är inte okej att dricka sådär mycket! Och definitivt inte när man har en gravid sambo hemma... Men jag undrar varför polisen släpade upp honom till lägenheten? Borde dom inte ha lagt honom i fyllecell eller kört honom till sjukhus eller något eftersom han var helt redlös?

Ts, ta ett snack med honom när han är nykter och förklara att du inte kommer att acceptera att det händer igen! Förhoppningsvis har han fått sej en läxa och tänker sej för nästa gång han är ute på krogen.

• Anonym (superb)

Hahaha, är huvudet dumt får kroppen lida!

Så länge det inte händer varje helg så vad är det att bråka över?

Egoistiskt utav gravida som kräver att ens respektive ska vara hemma under hela graviditeten!

• Anonym (Polis)

Du ska vara glad att han kom hem, i det skicket han verkar ha varit hade de flesta patruller kört honom till fyllecellen...

• Marlene B

Men herregud har ni adrig blivit ordentligt packade? Polisen såg honom och hjälpte honom hem, det var väl gasnka schysst av dom.

Ibland tappar man hakan när man läser sådana här trådar, folk tycker att det ska ställas ultimatum, bli nykterist eller separera. Vakna upp, det är ingen big deal. Han blev för full för att han råkade dricka lite för mycket släpp det.

Visst är jag trög ibland men jag ammar ju, vad är din ursäkt?
  • JeanneDArc

Nä om det aldrig har hänt tidigare så är det kanske lite överdrivet att börja ställa ultimatum kan jag tycka. Men självklart borde du prata med honom om hur orolig du känner dig så att han förstår hur hans beteende påverkar dig. Kan ju vara så att han känner det lite som att "sista chanserna nu innan bebisen kommer". Lite panikfylla typ.

Svar på tråden Hjälp! Är orolig. Min sambo kom hem jättefull och däckade på badrumsgovet.