• MariaN

Behöver jag en läppenna?

Jag brukar ha rött läppstift ibland. Problemet är bara att det alltid blir så ..kladdigt.. svårt att få snygga konturer.
    Det är där läppennan kommer in va? Jag kan ju inget om smink! Vilken färg ska man ha på pennan i förhållande till stiftet? Det är ju kanske svårt att hitta exakt samma. men mörkare eller ljusare?
    Mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Behöver jag en läppenna?
  • meic

jag har köpt på bodushop en som är genomskinlig så att det bara håller läppstiftet på plats och man kan ha det till många olika och behöver inte tänka på om det matchar eller inte

• made4you
    meic skrev 2008-05-24 11:26:57 följande:
    jag har köpt på bodushop en som är genomskinlig så att det bara håller läppstiftet på plats och man kan ha det till många olika och behöver inte tänka på om det matchar eller inte
    Smart!
  • Schnauser

Är ingen expert på smink jag heller, men jag tänker att kvalitén på läppstiftet kanske inte är så bra om det blir kladdigt? Det där med genomskinlig läppenna var ju smart.

23,9 år enligt www.vuxenpoang.com/result.php. Ska jag jubla eller ställa mig i skamvrån?
  • MariaN

aa smart med genomskinlig!

jag vet inte om det är bra kvalité eller ej.. men det är isadora..

• meic

den är i sån man vrider upp också så man behöver inte vässa och hålla på och räcker en evighet

• stenkul

Har du provat att ha en lip premier under läppstiftet? Lägg sen på färgen med en pensel, då blir det inte så tjockt lager och sitter bättre. Men allra snyggast blir det givetvis med en lipliner också, då ramar du in konturen på läppen.

• MariaN
    stenkul skrev 2008-05-26 11:41:54 följande:
    Har du provat att ha en lip premier under läppstiftet? Lägg sen på färgen med en pensel, då blir det inte så tjockt lager och sitter bättre. Men allra snyggast blir det givetvis med en lipliner också, då ramar du in konturen på läppen.
    mhm vad är den lip premier?
  • stenkul

En lip primer jämnar ut underlaget och förhindrar att läppstiftet "blöder". Många tycker att läpparna kan bli lite torra innan man använt läppstiftet.

• enlitenbitkaka

Ska du ha läppenna så ska den va en nyans mörkare än läppstiftet. Max Factor har en riktigt bra produkt; lipfinity där det ingår ett "top coat" som gör att stiftet sitter där detska..

Vill ni kika in hos mig? Inboxa så fixar jag det!
  • MariaN
    enlitenbitkaka skrev 2008-06-01 23:22:06 följande:
    Ska du ha läppenna så ska den va en nyans mörkare än läppstiftet. Max Factor har en riktigt bra produkt; lipfinity där det ingår ett "top coat" som gör att stiftet sitter där detska..
    aha. köper man det löst eller måste det höta ihop med ett stift?
  • enlitenbitkaka

Nej det ingår ett topcoat och ett stift Eller ja, det är inget stift utan appliceras som ett gloss men är heltäckande.

MariaN skrev 2008-06-02 08:47:34 följande:
    aha. köper man det löst eller måste det höta ihop med ett stift?
    Vill ni kika in hos mig? Inboxa så fixar jag det!
Svar på tråden Behöver jag en läppenna?