• Neko

Någon som fått skada på hornhinnan?

Min sambo fick det för ca en vecka sedan efter att ha blivit riven av vår son, han har fått antibiotikadroppar som han har tagit och som är slut nu och det gör inte längre ont.

Däremot ser han dubbelt med det ögat och mycket suddigare än tidigare. Någon som vet om det kan bli bättre eller är det permanent? =/

Har någon annan fått så?

• Svar på tråden Någon som fått skada på hornhinnan?
  • fetsnygg

min dotter rev mig i ögat.. såg ingenting på två dagar.. kändes bara som om jag hade ögat fullt med grus.. sen fick jag ögondroppar.. som tur var hade dottern rivit mig uppe till höger i ögat och inte över iris.. tydligen kommer jag alltid ha ett stort ärr på hornhinnan.. men det påverkar inte synen.. däremot skaver det som fan ibland.. han borde nog uppsöka ögonläkare igen din sambo :/

• Neko

Aww jag hade hoppats på att det kunde bli bättre av sig själv =/ Eftersom det verkar vara över pupillen så kanske enda möjligheten annars är laseroperation/wavefront och det har vi ju inte råd med på flera år ifall inte kanske försäkringen täcker det. Men gör den det? Jag menar, jag har laserop:at ögonen (var närsynt) och fick betala det själv.

• fetsnygg

jaa.. fast du föddes väl med det? Hans synfel har ju uppstått genom skada.. kolla med försäkringsbolaget.. det är ju mycket möjligt att de går in och täcker upp :)

Neko skrev 2008-05-24 11:46:12 följande:
    Aww jag hade hoppats på att det kunde bli bättre av sig själv =/ Eftersom det verkar vara över pupillen så kanske enda möjligheten annars är laseroperation/wavefront och det har vi ju inte råd med på flera år ifall inte kanske försäkringen täcker det. Men gör den det? Jag menar, jag har laserop:at ögonen (var närsynt) och fick betala det själv.
  • Neko

Nej jag fick det när jag kommit upp i skolåldern typ. Men jovisst är det skillnad, vore ju superbra om det täcktes av försäkringen =) Ska kolla upp!

Svar på tråden Någon som fått skada på hornhinnan?