• HN79

3D ultraljud i Göteborg

Ni som gjort 3D ultraljud i göteborg, vart vände ni er? Vad kostade det och i vilken vecka gjordes det?

• Svar på tråden 3D ultraljud i Göteborg
  • One Wish

Går ej att göra i gbg. Dom använder den utrustningen endast i medicinskt syfte.
    Vill man göra ett får man åka till sthlm eller köpenhamn.
    Har själv ett inbokat i sthlm den 9 juli! (bor i gbg)

Kika in på www.tittutultraljud.se/ där finns all info + priser å så.

• HN79

Tidigare har man kunnat göra det på de privata mottagningarna i gbg. Har alla plötsligt slutat då? Vet de som gjorde det så sent som i november. Skumt isf.

Någon annan som vet nått???

• One Wish

Jag har i alla fall letat och letat sen jag blev gravid i början på feb utan att hitta nån som gör det (utan medicinska skäl) i gbg ...men hittar du nån så meddela gärna

• HN79

Nä tyvärr hittade jag inte heller nån. Man kan ju úndra varför de har slutat plötsligt. Om de kommit på några fler risker eller så. I vilken vecka ska du till sthlm och göra ditt? Är ju inte helt enkelt att ta sig dit heller. Vad får ni betala där? Lycka till

• Citrina

vet att barnmorskegruppen o calanderska (stava) har gjort det innan iaf. kolla med dom

• One Wish

Vi ska "hem" till dalarna på semester och tar en dagstripp till sthlm från falun (26 mil). Så då är det ju inte alltför avancerat för våran del. 1600:- få vi betala för:
    * cd med 20 - 50 3D bilder, exakt antal beror på barnets position,
    samt rörliga videoclips
    * undersökningen inspelad på dvd (ca 30 min)
    * utskrivna bilder i svart/vitt (minst 8 st) och i färg (4 st)
    * könsbestämning om önskas

• One Wish

dom rekkomenderar att man är i v 26-32 för bästa resultat. Vi kommer va i v 28....

Svar på tråden 3D ultraljud i Göteborg