• Eisa

Använder du nånsin margarin?

Jag använder alltid smör istället. Är lite rädd för margarin sen jag hörde att det sätter sig i blodkärlen eftersom det är så industriellt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du nånsin margarin?
  • ludenben

jag har inte använt margarin på jättemånga år. till all matlagning har jag rapsolja och om jag bakar har jag smör. Margarin ush vad äckligt... och onyttigt.

• Linda1976

Nix - de fetter som används i detta hemmet är:

Smör
    Kallpressad rapsolja
    Olivolja
    Bregott (dvs smörOCHrapsolja )

Maken envisas med Lätt&Lagom, men det får han sitta och äta själv, trots att jag har varnat honom

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Saskia

Nej, har slutat med det sen jag hörde att Anna Skipper sa att smör var nyttigare.

• Special K

Jag tycker att margarin smakar hemskt!! Vill mycket hellre ha den riktiga smorsmaken!

• supermami

Har ar det olivolja i det mesta, vid bak kan det bli smor med solrosolja.

• snillis

Flytande margarin är guld

• Dino78

Ja, det är billigare och därför köper jag det. Använder det när jag bakar. Flytande margarin om jag steker (olja skvätter så förbannat så jag blir ju brännskadad!).
    Är fullt frisk till och med. Skulle jag sluta äta allt som folk "varnar" en för skulle jag svälta ihjäl - och det är ju inte särskilt nyttigt det heller
    Smör använder jag bara om det står specifikt att det ska vara äkta smör. Samt när jag gör lussebullar, då kostar jag på mig de extra kronorna

DIF i själ och hjärta
  • Saskia
    Dino78 skrev 2008-05-24 15:08:57 följande:
    Ja, det är billigare och därför köper jag det. Använder det när jag bakar. Flytande margarin om jag steker (olja skvätter så förbannat så jag blir ju brännskadad!).Är fullt frisk till och med. Skulle jag sluta äta allt som folk "varnar" en för skulle jag svälta ihjäl - och det är ju inte särskilt nyttigt det hellerSmör använder jag bara om det står specifikt att det ska vara äkta smör. Samt när jag gör lussebullar, då kostar jag på mig de extra kronorna
    Jasså, vad är det för prisskillnad?
  • Linda1976

Till er som hejjar på margarin vill jag tipsa om Annika Dahqvists blogg på Passagen. Sen vill ni ALDRIG mer äta margarin.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • ludenben

smör är mer än dubbelt så dyrt som mildamargarin. Men smaken och hälsan är viktigare än priset

Saskia skrev 2008-05-24 15:10:45 följande:
    Jasså, vad är det för prisskillnad?
Svar på tråden Använder du nånsin margarin?