• 0707

Är barn alltid hungriga när de suger på sina händer?!

Min 2-månaders har inte gått upp i vikt som hon ska enl. BVC och därför är jag lite nojig... dessutom säger bvc-sköterskan att det är ett tecken på hunger. När hon har ammat samt fått hur mycket flaska hon vill så suger hon ändå på händerna direkt efter rapet. Men då borde hon ju rimligtvis inte vara hungrig fortfarande?!

• Svar på tråden Är barn alltid hungriga när de suger på sina händer?!
  • Snart sommar

Hon kan mycket väl vara hungrig efter rapet. Ett rap gör ju att magen töms på luft och det får plats mer mat.

Men nej, att ett barn tuggar på händerna är inte alltid ett tecken på hunger. Beror på vilken situation.

• Babusjka

ALLA bebisar tuggar på händerna när dom väl upptäckt dom, så det behöver absolut inte vara hunger.

• Babusjka

Hur mycket går hon upp förresten?

• UngMorsa

Verkligen inte.
    Båda mina barn har varit extremt snuttiga och har alltid snuttat på då t.ex napp eller händer.

• isema

Även när Nellie är riktigt mätt så suger hon på händerna. Det är nog som hos oss vuxna, hur mkt man har ätit så finns det alltid en liten godisfika kvar

• 0707

Babusjka: Hon vägde 3235 när hon föddes o nu vid 10 veckor knappt 5 kilo.

• Lillstrumpa 08

Knepigt, låter som en helt normal viktuppgång tycker jag..

Min son snuttar på sina händer mest när han är jättetrött och det är han ofta när han har ätit och släppt bröstet självmant.

• Corze

tycker med de  låter som normal viktuppgång, min jej vägde 3390 vid födseln å gissar på 5kg nu på måndag då e hon 9½ vecka..

å barn snuttar på allt, gärna händerna då de har uiptäckt dem, barn undersöker världen med munnen...

Emma 080320
  • Flindi

jag brukar vakna på nätterna av att min lilla tjej ligger å snuttar på händerna i sömnen, men jag har fått för mig att hon har varit hungrig så jag har gett henne bröstet trots att hon sover..hehe.. men nu dom senaste nätterna har jag väntat ut henne istället då brukar hon inte alls vara hungrig utan det märks verkligen när hon är det, då skriker hon ju å..hehe..

• CMH

Skulle min pojke va hungrig varje gång han snuttade på fingrarna skulle han äta jämt! Han har ALLTID en hand i munnen, han är nog extremt snuttig inte hungrig hela tiden :)
    Fast han går ju iförsej upp i vikt som han ska också....

Egon 080109
Svar på tråden Är barn alltid hungriga när de suger på sina händer?!