vita prickar under ögonen
jag har alltid haft vita små små millimetersmå prickar under ögonen. hur får man bort dem? tror det kallas millier eller nåt ?
jag har alltid haft vita små små millimetersmå prickar under ögonen. hur får man bort dem? tror det kallas millier eller nåt ?
Millier har ingen utgång, så man kan inte pressa ut dom som med pormaskar. Man kan använda en nål och försiktigt pilla bort dom. Va väldigt försiktig bara så det inte blir ärr.
men det kanske inte är millier ändå då, för de är liksom huden som är utstående eller hur man ska förklara det. det är inte som typ finnar att det är något som bildas PÅ huden utan det är själva huden som är så
Huden kring ögonen är uppbyggd påe tt annat sätt än i övriga ansiktet. Smörj aldrig in det partiet med samma kräm som är till för övriga ansiktet utan köp en ögonkräm som är till för just partiet kring ögonen. Ögonkrämer är inte lika kraftiga och huden kan hantera det. Då uppstår inga vita prickar.
jag har hört att man måste gå till en hudläkare och ta bort dem så att man inte riskerar ärr om man försöker själv, tror att det är säkrast så..
För att förebygga, kan man använda en bra ögonkräm, ha inte vanlig ansiktskräm runt ögonen då kan det uppstå milier.
okej =) det visste jag inte. nån somhar tips på nån bra ögonkräm? har haft millier så långt jag kan minnas =(
Gå till en hudläkare så hjälper de dig att ta bort dom. Jag har haft liknande men skulle inte prova att ta bort dom själv.
Runt 500 kostar det nog med ansiktsbehandling i alla fall. Googla runt lite..
oej, men det är ju värt det ifall de går bort helt. :)
Jag har oxå lite vita prickar runt ögonen. Var på ansiktsbehandling för ett tag sen, och man kan få hjälp att ta bort dom, är ganska enkelt! Men hon sa att man inte skulle försöka själv!!! Har för mig hon sa att det kostade 600 kr här.
hudterapeuter kan hjälpa dig.