• tomcar1

Bra affärer i Helsingfors nära färjorna ?

Hej !
    Undrar om någon kan ge tips på affär/affärer nära Viking Lines färjeterminal i Helsingfors ? Åker över med jobbet den 1-3 juni och vi ska väl gå av båten under några timmar i Helsingfors. Någon som kan tipsa ?

/tomcar1

• Svar på tråden Bra affärer i Helsingfors nära färjorna ?
  • fruis

Vilken typ av affärer är du ute efter? Helsingfors centrum ligger nära färjorna (på gångavstånde) så du kan få tag på allt om du vill.

• tomcar1

fruis...nja, bara lite smårplocksbutiker, kanske någon billig klädaffär, turistbutiker m.m.

• fruis

Gå till Alexandersgatan och titta där. Visserligen är det kanske inte så billigt alla gånger men det finns mysiga gallerior med småplocksaffärer.

Min personliga favoritaffär i hela Helsingfors är ju Akademibokhandeln så egentligen är jag väl fel person att fråga

• tomcar1

Hmmm...fler tips någon ?

• Sabre135

Stockman är deras version av NK, där finns allt och lite till. KOmmer inte ihåg vilken gata det ligger på men det är centralt.

• tomcar1

Sabre...Stockman pratade de om på jobbet, så vi får se om vi går dit. Skulle vara kul om man hittade butiker som det finns billiga prylar í, men det kanske är svårt i centrum så ?

/tomcar1

• Sabre135

Jag var där i 4 månader som fattig student så det blev inte mycket shoppande för min del Och det var ganska många år sedan så jag kommer inte ihåg vilka butiker som fanns i centrum. Minns en klädkedja ganska snarlik HM och Zara, dvs billiga kläder. Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter...

• Ninde81

Ta en taxi från färjan och säg att dom kör er till Stockman.. där går all er tid. Det är stort och nog finns det billiga prylar där med.

• tomcar1

sabre...vad synd : (

Ninde...oekj det får nog bli det då. Om ingen har något annat tips ?

Svar på tråden Bra affärer i Helsingfors nära färjorna ?