• Anonym

Hemorojjder / sprickor.. alcosanal vid amning?

Hmm har ett problem.. jag har ont i ändtarmen (vet inte om det är hemorojjder eller sprickor, men det gör ont "invärtes" iaf och blir som kramper då och då, aj aj!...
    just nu är jag gravid och har tänkt prova något ändtarmsmedel efter graviditeten..

jag har kollat på apotekets hemsida och läst om ac3 comfort eller vad det heter, det står att man kan använda det under graviditet och amning, men det är ju salva.. och jag har inga problem "utvärtes"....

och så finns det alcosanal "stolpiller" antar att det är det jag behöver, MEN nu till saken.. det står "Amning: Okänt om Alcosanal passerar över i modersmjölk"

så jag vet ju inte om man vågar använda den??

hoppas nån kan hjälpa mig :/ :(

• Svar på tråden Hemorojjder / sprickor.. alcosanal vid amning?
  • Anonym

Det finns scheriproct som kan användas under amning. Det är dock receptbelagda, ring din läkare och be att få utskrivet. Enligt min läkare är de det bästa du kan ta mot sprickor/hemorrojder.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-05-24 21:14:02 följande:
    Det finns scheriproct som kan användas under amning. Det är dock receptbelagda, ring din läkare och be att få utskrivet. Enligt min läkare är de det bästa du kan ta mot sprickor/hemorrojder.
    Hmm okej för detta är ju "invärtes" så då kan jag ju inte ha någon salva.. för det är ju bara som man ska ha vid "ändtarmsmynningen" "analöppningen"
  • Anonym

ac3 comfort är som gelé/skum som man applicerar m hjälp av ett litet plaströr, det är några cm långt så det kommer in en bit.

Svar på tråden Hemorojjder / sprickor.. alcosanal vid amning?