• b   O   m

När slutade era barn sova i spjälsängen????

Halloj!

sitter här och funderar på när man ska sluta med spjälsängen... vi har en ettåring som sover så sött i sin spjälsäng och har en baby på gång... det kommer skilja ca1 år och 8 mån..... så ska man ha båda i spjälsäng?

Hur länge hade ni era barn i spjälsängen och gick de bra att sluta?

Må bäst

• Svar på tråden När slutade era barn sova i spjälsängen????
  • Nocia

vi flyttade över sonen i en växa-säng när han var 13 månader. Han avskydde sin spjälsäng och sov jättebra i den andra sängen. Det dröjde två månader innan han förstod att han kunde klättra ur sängen.

• Nelliesmamma

Våran dotter var lite mer än 1,5år när hon började sova i sin växa säng. Funkar jätte bra och hon får en lillebror i augusti så spjälsängen blir över till honom. Jätte bra

• Tant Green

Vid 14 månader. Fast då kunde man inte längre bara lägga ner henne i sängen och gå ut också somnade hon Så sedan dess har vi legat bredvid henne tills hon somnat, men då brukar hon somna på 10-15 minuter ungefär så jag ser inte det som något problem.

• Cilla77

vid 1½ bytte vi till växa säng, fungerade jätte bra

• b   O   m

Åh de låter som vi får låta den lilla/lille ta över Neos spjälsäng alltså?
    Har fått för mig att dom sover mycket längre i spjälsäng... men de kanske är jag som inte vill att han ska blir stor 

tack för alla svar

• Maria R

Vår två och ett halvt åring sover fortfarande i sin spjälsi. Vi har en ett åring också som också sover i spjälis. Har inte sett nån anledning att byta för stora killen, han sover så sött i sin spjäl säng.

• malincha

Hugo var ca 18 månader när vi bytte. Vi hade lånad spälsäng och ägaren behövde ha det tillbaka. Kändes då onödigt att köpa en ny spjälsäng så vi gjorde slag i saken och bytte. Det har gått bra!

• Anouschka

Siri sover sedan en dryg vecka tillbaka i en 90x200 cm säng. Hon är 18 månader. Hon HATADE sin säng (gillar inte att var ainspärrad) så vi chansade för att se om hennes sömn skulle bli bättre. Det blev den NU har vi bara lite långa insomningsperioder på kvällanra, men nätterna är underbara.

Tant Green skrev 2008-05-24 21:11:43 följande:
    Vid 14 månader. Fast då kunde man inte längre bara lägga ner henne i sängen och gå ut också somnade hon Så sedan dess har vi legat bredvid henne tills hon somnat, men då brukar hon somna på 10-15 minuter ungefär så jag ser inte det som något problem.
    Pårat "problem" i nuläget. Nattningarna kan vara vääääldigt långa och segdragna
  • trollmor 4

mina tvilingkillar bytte vid knappt 2 år om jag minns rätt(fick våningssäng,men sov skavfötter i början) Min tjej som nu är 2,3år bytte till en vanlig 90 säng(utan ben) vid 1,5 år & min minsta på 14 mån sover gott i sin spjälis än :)

Svar på tråden När slutade era barn sova i spjälsängen????