• loppis7

*Blev sugen att skicka efter från

Blev sugen att skicka efter från en sida som hette Walmart dom hade jätte bra priser men är det någon som har gjort det isåfall vad kostar det i frakt , ev tull med mm ?

• Svar på tråden *Blev sugen att skicka efter från
  • ladyhawk

Skulle just skriva att jag handlat där... men det var på plats, har inte gjordet på nätet. Vad är det du ska köpa?

• Börnen

Vad är det för adress...handlade på deras affärer i USA och gillade de skarpt...billigt, men bra kläder som satt suveränt!

• 3påG

Läs på deras villkor.. På vissa av de amerikanskasidorna står det att de bara skickar inom USA.

• GladaVirre

dom hade jätte fina saker.. men jag fattar inte vad det kostar bara =/

• ladyhawk

GladaVirre: det står vad det kostar i dollar (kolla dollarkursen bara, så får du fram priset), men det spelar ju ingen roll. De levererar bara inom usa.

• Loren

Ville bara säga att Walmart är OK, kanske inte den BÄSTA kvalitén, men helt ok ändå - handlade mycket där ni jag bodde i USA. Butikerna kan jämföras med typ B&W eller Coop i Sverige. Som sagt, skulle bli mycket förvånad om de levererade utomlands, de låter inte så från ovanstående. Och OM de nu gör de så måste det ju levereras som "gift", annars riskerar man ju tullavgifter och då blir det ju inte alls billigt!

• loppis7

Va synd att dom inte skicka till Sverige men är det någon annan som har tips på någon bra sida från tex Usa som skickar till Sverige ?

• Aquilon

Tänk på att eftersom USA ligger utanför EU (duh!) så åker du på tullavgift och moms (även på fraktkostnaden). Räkna kallt med att det blir åtminstone 30% dyrare med andra ord. Nu är ju dollarn så billig att det ofta lönar sig ändå...

• snart tre

Jättefina saker på Gymboree - men tyvärr skickar de inte hit. Gäller bara vissa länder utanför USA och vi är inte med på listan.

• GladaVirre

det måste bli dyrare att handla från USA.. även om dollarn ligger lågt nu..

ladyhawk: heheh jooo men ähhh,.. hmm ja det kan man göra, ska snart börja plugga igen iaf! haha

• Pånglan

De lägger på skatt här i sverige sen så även billiga sker blir dyrare... ett par byxor för 300 kr fick jag skatta 300 pix för... grrr....

• Micaelas

Hej hej...har handlat där mång gånger, fast inte över internet utan där!!
    Det är en KANON affär...så man kan beställa från dom över internet...coolt!

• JANI

jag har också funderat på att handla från USa online, men det är ju klart att det blir mycket dyrare, men de har så finna grejer

• Jojjann

Bor i usa och håller med Loren att walmart är ok, men de är mer kända för låga priser än kvalitet.

Ett annat ställe man kan kolla på är amazon.com. De säljer allt möjligt nuförtiden, bl a mycket barnkläder (gå in på apparel och klicka vidare på t ex infant/toddler). Generellt skickar amazon till Sverige. Det finns några generella undantag för vissa produkter men såg just att det inte gällde barnkläder. Eftersom amazon.com ofta funkar som en slags agent för mindre kedjor eller butiker kan det vara olika för olika märken, men man kan gå in och kolla på shipping details när man kollar in produkten. Har inte börjat köpa kläder själv än (är i v. 29) men har tidigare köpt t ex av märket Carter's och OshKosh till mina syskonbarn och mina systrar är väldigt nöjda med kvaliteten. Tror att dessa märken skeppas till Sverige.

www.bestdressedkids.com har massor av barnkläder och verkar också skicka till Sverige. Tyvärr är de rätt dyra men de verkar också alltid ha rea på något så man kan ju ha tur..

• Jojjann

Walmart är förresten ganska omstritt i usa, en del tycker att det är det bästa som finns andra att de förstör samhällen, utnyttjar sin personal, mm. I min lilla stad har de stött på en del motstånd eftersom de ville öppna en ny stormarknad på ett miljökänsligt område. Tror att det just nu är världens största företag alla kategorier..

• ladyhawk

Jo, det kan vara värt att kolla upp om det man ska köpa från usa, finns att köpa från en eu-sajt, för så slipper man risken att det fastnar i tullen osv. Ex. www.amazon.co.uk

Svar på tråden *Blev sugen att skicka efter från