• Anonym (?)

nån som vetom kan kan dricka när man äter lyrica?

nån som äter lyrica här som vet om man kan dricka alkohol?

känns tråkigt om man inte kan festa...med alkohol. å nej, jag kan inte festa utan de. har skittråkigt då.

• Svar på tråden nån som vetom kan kan dricka när man äter lyrica?
  • Anonym

jag hade inte mixat alkohol och piller mot nedstämdhet.

• Anonym (Så..)

Lika bra att låta bli att ta lyrica på samma dag du ska dricka och förmodligen dagen efter också för alkohol tar bort effekten av medecinen. Och av en del medeciner blir man helt redlös av och kan knappt stå upp. Jag drack en gång när jag åt dom. Bara någon öl och det gick väl bra. men inget jag rekomenderar.

• Anonym (?)

jag har ätit sertralin lääänge, å det har gått bra när jag druckit

• Anonym (Så..)

Ja har tidigare ätit sertralin under några år och det vart aldrig något när jag drack. Men däremot fick jag ingen bra effekt av den eftersom alkohol tar bort effekten av den. Det vet jag däremot. Men jag drack inte bara varje helg då förstoss.

• Anonym (?)

det jag mest tänker på är om man kan bli sjuk, dö eller sånt.....
    för jag tror inte det påverkar psyket så mycket, har inte gjort det nån enda gång när jag druckit på sertralin.

• Anonym (?)

det är abslout ingen vana att dricka....kanske en gång varannan månad. men det är snart en stor fest jag ska på. vill gärna dricka då

Anonym (Så..) skrev 2008-05-24 22:03:38 följande:
    Ja har tidigare ätit sertralin under några år och det vart aldrig något när jag drack. Men däremot fick jag ingen bra effekt av den eftersom alkohol tar bort effekten av den. Det vet jag däremot. Men jag drack inte bara varje helg då förstoss.
  • Anonym (Så..)

Okej. Men då skulle jag bara undvika att ta medecinen kanske om du ska vara full på en lördag skulle jag nog låta bli att ta medecinen på fredan och lördan och ev sön om du ska dricka mycket.

• Anonym (?)

ok, så det är bara så att de slår bort effekten på tabletten med alkohol?
    inga andra faror?

• Anonym (Så..)

Jo det finns väl mer risker. Men jag är inte så insatt på dom. Kanske någon annan kan svara på. Men att man kan få "snedtändning" eller bli helt redlös. Den erfarenheten har jag från andra som ätit tabletter. Men jag vet inte specifikt för lyrica.

• Anonym (hepp)

Men sertralin och lyrica har ju precis ingenting gemensamt vad gäller verkningsmekanism, så dessa läkemedel ska du inte jämföra. Mitt förslag är att du läser lite på fass.se och avgör om du tycker det är värt besväret, det är ju lite beroende av varför du har fått lyrica utskrivet. Vid EP är det ju en sak att skippa en tablett och dricka, vid ångest en annan.
    Men att kombinera tabletterna med alkohol verkar inte vara en strålande idé oavsett diagnos.

• Smileycat

Jag har ätit Lyrica, har slutat nu då jag är gravid..
    Men jag gjorde iaf som så att jag inte tog någon när jag skulle dricka, hade jag bara druckit en-två öl sedan så tog jag tablett när jag kom hem..
    Men man kan kombinera, det som kan hända är att det blir starkare effekt, som då inte kan vara så kul..
    Har man druckit en hel del så behövs ofta inte tabletter iaf, då man är full..
    Men läkaren sade iaf att man KAN dricka men det rekommenderas INTE vid stor MÄNGD alkoholsintag..
    Lyrica är ju ångestdämpande..

(¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden nån som vetom kan kan dricka när man äter lyrica?