• M C Catta

Vad kostar plät-, plast- och lackskada på bilen?

Har otroligt klantigt lyckats backa runt på en lyktstolpe... Lyktan klarade sig tack och lov, men under på plasten o precis under lyktan på plåten har det blivit bucklor och repor i lacken. Området i plasten är kanske 3*3 dm och i plåten 1*1 dm.

Hur mycket, mellan tummen och pekfingret, tror ni att det kostar?

Får väl ringa chefen imorn o be om fler och mer tid på jobbet...

SÅ JÄVLA KLANTIGT!

• Svar på tråden Vad kostar plät-, plast- och lackskada på bilen?
  • Cad 1955

Skadan kommer gissningsvis kosta ca 5000:- om stötfångaren går att reparera.
    Har du helförsäkring så använd den.
    /Cad (med gubbe som är bilplåtslagare)

• M C Catta

Det är alltså inte själva svarta stötfångaren, utan det som är under motorhuven, det som går runt som en liten kjol längst fram. (märks det att jag inte alls kan bilar? ) Det är tydligen i plast, o högre upp där det som tur var inte blev allt för stora skador är det plåt...

Tack för hjälpen!

(har ingen helförsäkring, o även om jag hade det hade det kanske inte lönat sig med självrisk o sen höjd premie)

• Cad 1955

Förstår inte riktigt hur skadan sitter.
    Har du möjlighet att ta en bild på skadan imorgon när det är ljust ute och lägga in så ska jag se om du kan få ett bättre och förhoppningsvis ett mer utförligt svar på vad som behövs göras.
    /Mvh Cad

• M C Catta

Ska göra det och också antagligen skicka dem till bilverkstan här för kostnadsförslag. Det är inte så att din man jobbar i Vås?

• Cad 1955

Nopp, i Marks kommun, V. götalandslän.
    Lycka till, vet hur trist det är med bucklor & repor. (trots att gubben fixar till det, fast det är oftast han som orsakar skadorna)

• SVejsan

Om det pga hål/sprickor i plastdelar skall till nya större plastdetaljer som skall lackas så kan det dra iväg ännu högre...
    uppemot 10 000 och då vet jag inte om plåtarbetet skulle innefattas av det... Ibland kan man lyckas få tag i bitar på bildemonteringar, du kanske får en uppfattning om material kostnaden här... www.bildelsbasen.se/

Svar på tråden Vad kostar plät-, plast- och lackskada på bilen?