• inväntande

Expressens stegtävling?? Hjälp!

Får ingenting att stämma med deras mätare. Dom säger att den reggar varje steg du tar och ett snitt steg för mig är säg 40 cm, jag går en sträccka på exakt en mil. Jag har mätt upp den ordentligt. Och får då runt 12000-12500 steg.
    Blir inte slug alls för om jag går en mil dvs 10.000 meter och delar det i 0,40 m blir det ju 25000 steg! Eller hur?
    Om den "bara" registrerat steg längd d.v.s "höger fot fram och vänster fot fram" då hade jag fattat att det blev 12,500 men jag blir ite slug på den.

HJÄLP!

• Svar på tråden Expressens stegtävling?? Hjälp!
  • Ula

Du ska ha mätaren så nära höftbenet som möjligt för att den ska känna av båda benen när du går. Du ska inte ha den på t.ex. jeansfickan, byxlinningen är bättre.

Titta på mätaren, gå hundra steg. Stämmer det? Min stegräknare registrerar inte när jag går färre än 6 steg i stöten.
    40 cm steglängd i snitt låter väldigt lågt tycker jag (men det kanske bara var ett exempel?). Jag har min inställd på 60 cm.

• inväntande

Jo men jag fattar inte om den ska mäta ett steg så är det ju cirka 36 steg pär fot för mig men däremot steglängd är ju 2x36=72 cm
    Så den måste mäta en steglängd dvs ena foten fram och den andra fram till bredvid. Hänger du med? Jag har gått min mil och tycker att 12500 steg är lite!
    Om det är steglängd den mäter så borde det framgå i infot.
    Hittade Expressen mätarens hemsida och där så framgår det sopm att 12.500 steg är en mil men enligt mitt sätt att se det hela borde det stå att en mil är 12500 steglängder.
    Jag blir gaaaalen! Måste tillägga att vi har en intärn tävling i familjen och jag ska vinna!

http://www.stegraknare.se/omvandla

Din steglängd uppskattas till 72 cm vilket betyder att det tar dig
    1389 steg att gå en km och på 10000 steg kommer du 7,2 km!Steg:Steglängd: Du har gått 9 kilometer!

• inväntande

Det borde liksom framgå att den mäter steglängder och itne steg. VIsst ett ulandsproblem men dock.

Svar på tråden Expressens stegtävling?? Hjälp!