• Anonym (7år)

Hade ert förhållande en 7-års kris?

Jag har hört att det "ska" vara en kris när förhållandet når sitt sjunde år, men jag har väl inte trott på det.

Men nu är vårt sjunde år snart slut och det har varit det absolut jobbigaste året någonsin, riktigt illa, fast det inte har varit någon otrohet eller alkohol/droger eller liknande, bara vardagsliv. Vi bor isär nu, fast är gifta.

Hade ert förhållande en sjuårskris? Tror ni på den? Blir det bättre sen?

• Svar på tråden Hade ert förhållande en 7-års kris?
  • Sanda

vi är inne på vårt 6de år, vi hade en tuff början men nu är den trygg, nästa år kommer jag ha börjat jobba alt. plugga efter att varit hemma 3 år med barnen, så det kan ju kanske göra det osäkert men som sagt svårt att förutse, vi får hoppas vi klarar det!

Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • Anonym

Ja, min man blev som förbytt, skittramsig var han, men det gick som tur över och nu är vi inne på 10:e året

• Anonym

Usch....vi hade en JÄTTE kris precis innan vårt fjärde år...... nu är vi snart varit tillsammans i sex år....hoppas verkligen inte på en ny kris när det gått sju....

• Anonym (C)

Vi är inne på vårt åttonde år och vi hade en sjuårskris, eller rättar sagt jag hade det. Jag flippade ut och det var nära att jag skilde mig från honom fast jag egentligen inte ville det.

Knepigt? Om man ser det så så fyller jag snart 27, vi har varit tillsammans sen jag var 19- vilket är hela mitt liv.
    Så jag undrade om jag ville något annat..men det ville jag inte. Jobbigt var det dock.

• Anonym (m)

vi har varit tillsammans i 7 år nästan månad o sen ca ett halvår tillbaka så är det fruktansvärt jobbigt mellan oss. allt o inget är fel, mest jag som är sur o irriterad. vi blev tilsammans när jag var 16 så kanske jag funderar på vad annat som finns här i livet men samtidigt älskar jag min man och vi har två pojkar o e gifta så det är inget man bara lämnar.
    hoppas vi klarar oss igen denna kris! vi har börjat gå o tala med en psykoteraput, eller mer jag o han följer ibland.
    vi ska fixa det här men det är jobbigt just nu!!!

• Anonym

Japp, vi skilde oss efter nästan exakt på dagen sju år som par.

• Anonym

Jajamen vi hade en sjuårskris och många jag känner har haft det oxå. Men vi tog oss igenom den och är nu starkare än någonsin.

• Anonym (10)

Nej, men en tio års kris. Den har vi kommit i genom och vi har det bättre än nånsin.

• Anonym (5år)

på våran femårsdag förlovade vi oss o livet var toppen. Trodde jag... efter tre månader så fick min sambo en knäpp. han var inte säker på något, visste inte vad han ville, inte något. Visste inte om han ville vara sambo eller så.

Så vi separerade, tog mitt pick o pack o flyttade. Efter två månader så flyttade jag hem igen. Då hade jag mer eller mindre bott hemma ändå men inte på heltid.

Han kan än i dag erkänna att han fick en knäpp o inte visste vad han höll på med.

Vi har idag varit tillsammans i 10år o ska få en liten bebbe vilken dag som helst.

Efter dessa månader som vi var isär så har vi inte haft någon mer kris.

• Anonym

Vet inte om jag ska skratta eller gråta... Vi är där nu och det är allt annat än bra...

• batteri13

Ja vad spännande trodde att det bara var jag som gick igenom detta. Fattar ingenting, för 5 mån sedan var jag lyckligare än någonsinn, för 2 mån ville jag ha ett barn till (ett andra) men det ville inte han. De senaste två veckorna sitter jag och omvärderar hela vårt förhållande och känner att jag älskar honom mindre varje gång vi bråkar. Hänger inte med mig själv. Det känns verkligen inte bra och det är ett tungt beslut om man ska avsluta en relation som kommit så långt...Är det bara jag som känner såhär? Om inte hur resonerar du med dig själv??

• Anonym (Frun)

Ja vi hade en 7 årskris och det var bara ogjort att vi inte skilde oss. Nu har vi varit tillsammans i 9 år och vi har det bra men långt i från så bra som vi hade det innan krisen, mina känslor är heller inte detsamma som det var innan krisen

• Kya

Nope. Är inne på vårt sjunde år och det är lika bra som alltid. :) iofs har vi inte haft nån kris nån gång. Jag tror vårt förhållande är ett sånt som mkt väl kan hålla resten av livet. :)

• Anonym (japp)

3, 7 o 14 års kriser. Nu efter 22år så brukar vi skoja om att det är ändå ingen annan som vill ha oss så vi får väl ha kvar varandra. Självklart så vill man bara ge upp ibland MEN vi har haft många kriser genom åren och insett att arbetar man på det så löser det sig.

• GrönaDruvan

Japp...har varit ihop i 7,5 år (gifta i snart 4). Om en månad blir vi särbor..får se om vi hittar tillbaka till varandra..

• Archandra

Vi har inte haft någon kris, men vardagslivet var definitivt som tråkigast när vi hade varit tillsammans mellan sex och åtta år. Vi är fortfarande gifta och har varit ett par i 18 år.

• Anonym (Ea)

Japp, skilde oss på sjunde året...

Svar på tråden Hade ert förhållande en 7-års kris?