• Sanber

    HUR billigt är egentligen Bulgarien?!

    Hej hej!

    Vi har hört att Bulgarien ska ju vara såååå himla billigt att leva i när det gäller mat och dryck och kläder/skor etc

    men hur billigt är det idag egentligen?
    vad kostar en middag, lunch, öl dricka?!

    och i klädesväg vad handlar det om förpriser?

    nyfiken!!

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden HUR billigt är egentligen Bulgarien?!
  • Eisa

    Trerättersmiddag för 2 pers = 130 kr totalt

    Där vi var iaf.

  • Sanber

    mhmm...rätt okej alltså!

    fasiken 3 rätters middag TVÅ personer!!!!!
    riktigt bra!!!

  • Fia96

    Albena 2006: tre-rätters för två vuxna och ett barn (inkl dryck) ca 300 kr. Inhemsk öl ca 20 kr, drink ca 35 kr.
    Har dock hört att det blivit dyrare de senaste åren.

  • LiMo

    Beror på vart du är och vad du äter. På turistorterna är det relativt dyrt. Äter du traditionella bulgariska rätter så är det billigare.

  • jossan01

    Vi var där  (sunny beach) 2006-2007 bara på ett år dubblades priset på allt. första året kostade en inhemsk öl ca 10kr andra året 20kr osv.. Kan nte rekomendera bulgarien. Billigt visst, men man är int garanterad sol. Båda gångerna var vi 2 veckor och båda gångerna har en vecka regnat bort. ÅKTE UNDER HÖGSÄSONG


    (¯`°?.¸♥Gastric Bypass opad-08♥¸.?°´¯)
  • Sanber

    aha okej...hmm så priserna höjs! såkalrt iofs men trist!

  • tuplow

    Hej, kom hem från Bulgarien förra veckan, jag åt lunch och middag 7 dagar för ca 1000:-
    Du får en helt OK måltid för ca 50-70kr (på en sjyst restaurang) Sedan i Sunny Beach är den mesta shopping vid "stånd" Dvs en massa fake-prylar. vissa mer eller mindre fin. En huvtröja får du för ca 150:-
    Vill du se nåt annat än hotellkomplex i Sunny Beach rekomenderar jag att du tar dig utanför stan,
    eller att du bor i Golden Sands eller Nessebar, de är mer genuint och mindre party.

  • vänat
    tuplow skrev 2008-05-27 12:40:04 följande:
    Hej, kom hem från Bulgarien förra veckan, jag åt lunch och middag 7 dagar för ca 1000:- Du får en helt OK måltid för ca 50-70kr (på en sjyst restaurang) Sedan i Sunny Beach är den mesta shopping vid "stånd" Dvs en massa fake-prylar. vissa mer eller mindre fin. En huvtröja får du för ca 150:-Vill du se nåt annat än hotellkomplex i Sunny Beach rekomenderar jag att du tar dig utanför stan,eller att du bor i Golden Sands eller Nessebar, de är mer genuint och mindre party.
    Det innebär ju at de inte är så billigt i Bualgarin menra här kan man ju äta dgaen lucnh från 70kr oc´h uppåte samt en huvtöja går att köpa för 150kr dock inte något specellt märke.

    Men som sagt kulle då inte säga att de billigt direkt.vist lite billgare än hemm men inte mycket.
  • hotten

    tycker inte att det är speciellt billigt på turistorterna, närmare 100,- middag per person så fort man äter "vanlig/bättre" mat typ grillad kyckling, kött eller dyl..
    men visst du kan käka goda plättar för 20,- å andra sidan får man plättar för 25,- i sverige oxå på de flesta ställena...

    kycklingkebabben å pizza slice är dock billig å god, men inte vill man väll käka på snabbmatsrestauranger hela semestern?

    förutom de 3 ovastående så är maten ingen höjdare i bulgarien, kan nog vem som hellst intyga, dock tycker jag den går äta iallafall om man inte är superkräsen.

    å kläder? inte alls billigt i mitt tycke, TOM på canarieöarna (som alla målar upp som så svindyrt) kan man köpa exakt samma kläder för samma priser å tom billigare!!!
    dessutom massa kopior av riktigt dålig kvalite (efter en tvätt ser man)

Svar på tråden HUR billigt är egentligen Bulgarien?!