• Ankissen

Har någon någonsin lyckats vända en öroninflammation med nässpray?!?

Sen Elliot fick sin första öf sprayar jag plikttroget tre gånger per dygn med nässpray i hans lilla näsa. Men inte fn får han mindre öf för det?!?! Febern bara eskalerar och till slut blir det Kåvepenin i allafall. Känns tröstlöst!

Mamma till världens sötaste Elliot
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-25 10:00
    Självklart menar jag att jag sprayar honom tre gånger per dygn när han är förkyld...
  • Svar på tråden Har någon någonsin lyckats vända en öroninflammation med nässpray?!?
  • cilja

nej ... ledde alltid till öf. Fick rör och det har varit 2 öf sen dess på 1,5 år

• Ankissen

Det känns liksom lite tröstlöst hur den samlade sjukvårdspersonalen predikar nässpray när det inte hjälper..

Mamma till världens sötaste Elliot
  • CAF

När min 5åring i julas hade lunginflammation så var även en Öroninlammation på g, då fick han en kortisonnässpray som hävde den.
    Min 3åring som har haft massor med Öf har det aldrig hjälpt med nässpray.

• Nettina

9 ggr av 10 hjälper det med Panodil och nässpray.

• sång

Hejsan!!
    Öron barn,är inte lätta.
    Sara min minsta tös än hade mååååååånga öf som liten.
    Lite bra tips,som funkade bra på Sara iallafall.
    Jag satte sängen på högläge,pallade upp huvudändan så sängen stod lutad.
    Var hon mycket snorig,och vi ej fich ut allt snor,tog jag en medicin spruta och drog ut det med.
    Näsdroppar,mestadels koksalt.
    Bomullstuss,doppad i sprit,så fort hon började ta sej för öronen,eller kunde säga att det gjorde ont i öronen,satte jag bomullstussarna i öronen.

Har sluppigt många pencillinkurer,tack vare dom tussarna
    Lycka till!!

Svar på tråden Har någon någonsin lyckats vända en öroninflammation med nässpray?!?