• luckysun

Önskar få lite tips på hur jag enkelt kan göra min gungstol ombonad på ett enkelt och snyggt sätt?

Jag har en handlat en gungstol som jag vill göra mer mjuk. Den är ju hård i sig själv att sitta i.

Dock är jag sådär händig tyvärr.

Önskar få lite tips på hur jag enkelt kan göra min gungstol ombonad på ett enkelt och snyggt sätt?

• Svar på tråden Önskar få lite tips på hur jag enkelt kan göra min gungstol ombonad på ett enkelt och snyggt sätt?
  • Mamsis

Förr hade man en smal "matta" eller pläd och la i gungstolen, de hängde ner över ryggstödet och fortsatte ner på sitsen och ner en bit över kanten.
    Man kan också lägga en liten kudde i att ha bakom ruggen, finns små att köpa som kanske kan passa.

• Grenna

Sy en pläd av lammskinn (äkta eller fusk beroende på smak & ekonomi) och en liten kudde bakom ryggen. Gungstol är så mysigt!

• principisessan

vår gungstol hade dyna som jag klädde om, men en sån dyna lär inte vara så svår att skära till själv, bara ta skumgummidyna som du klipper till i rätt storlek och sätt ett band på baksidan av ryggstödet så att du kan knyta fast dynan..
    har en bild i mitt galleri tror jag

• luckysun

mumin, vet du var man kan köpa skumgummidyna och så undrar jag hur du har gjort med tyget på din fina gungstol?

Hur har du klätt stolen?

• Mamsis

Skumgummidyna kan man köpa ibland på Jysk, men oftast har sybehörs affärer det. De kan också ha föärdiga dynor eller syservice så du kan beställa en.

• principisessan
    luckysun skrev 2008-05-26 08:58:47 följande:
    mumin, vet du var man kan köpa skumgummidyna och så undrar jag hur du har gjort med tyget på din fina gungstol? Hur har du klätt stolen?
    på de flesta tygaffärer, jysk, åhlens mfl.. sydde som ett fodral och drog över bara som ett kuddfodral typ.. inte alls avancerat
  • luckysun

m u m i n, men jag har ingen symaskin. Finns redan färdigsydda tyer/fodral till skumgummidynor på åhlens tex.?

Svar på tråden Önskar få lite tips på hur jag enkelt kan göra min gungstol ombonad på ett enkelt och snyggt sätt?