• luckysun

Är mannagrynsgröt jätteonyttigt? Kan det räknas som lunch?

Jag är gravid i v.33 och r mindre hungrig idag.

åt frukost vid 09.00 i morse, en halv banan vid 11.00 och nu är det lunchdags och jag är inte sugen på någon mat.

Är mannagrynsgröt jätteonyttigt? Kan det räknas som lunch?

• Svar på tråden Är mannagrynsgröt jätteonyttigt? Kan det räknas som lunch?
  • Lillmorsan

det äter man ju i skolan så varför inte

• Myzteria26

Klart du kan äta det som lunch, går hur bra som helst

• Tieo

som gravid kan du nog räkna vad du vill som lunch. Ibland har man ingen matlust och då är det bättre få i sig något än att det ska vara perfekt sammansättning ur kostcirkeln.

Mannagrynsgröt är inte jätteonyttigt

• Miss Love

Gröt är bra mat och nyttigt även om det finns nyttgare än mannagrynsgröt så är det bra mat ändå. Ta gröt, en macka och en frukt så blir det en bra lunch.

• listo
    luckysun skrev 2008-05-25 12:31:33 följande:
    Jag är gravid i v.33 och r mindre hungrig idag.åt frukost vid 09.00 i morse, en halv banan vid 11.00 och nu är det lunchdags och jag är inte sugen på någon mat. Är mannagrynsgröt jätteonyttigt? Kan det räknas som lunch?
    Varför skulle det inte kunna räknas som en okej lunch?
    Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • La Lola

Ovsett om du käkar korv o makaroner eller gröt vid den tidpunkt då det är lunch så är det näring.

Gröt blir ju inte mindre bra för att det äts vid lunch istället för frukost.....

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • tes 75

beror på hur mycket socker/sylt du har på gröten. men gröt i sig är ju finfin mat.

• snarf

Allt man äter vid lunch är ju lunch, även om du stoppar i dig ett glas mjölk och två kanelbullar :)

Är du sugen på gröt så käka gröt, om du inte är hungrig så ät ingen lunch, du ju käka nått senare istället.

• Snöengla

Mmm vad sugen jag blir på mannagrynsgröt nu när jag läste det... Mannagrynsgröt med äpplemos... jaaa, måste köpa det på väg hem från jobbet.
    Det läskas i munnen på mig, även om jag nyss åt mig mätt. Jaja! Ät på och var glad. Gröt är ju bra!

• Isabelle L

Mannagrynsgröt är som bomull för magen!! Underbart gott och så får du i dig kalcium med mjölken så att du får starka barn!

• HelenaCecilia

...mmm dock innehåller det väl inte så mycket fibrer... mara ren vete *gnällig*

• Berenike

ja, för om man inte äter högkvalitativa fibrer till varje måltid riskerar man att få stryk med batonger av Anna Skipper;)

• Snurran1

gu´va sugen jag blev på mannagrynsgröt, tror att pyttipannan får vänta tills imorgon.Flört

• Inka
    Berenike skrev 2008-05-27 11:21:18 följande:
    ja, för om man inte äter högkvalitativa fibrer till varje måltid riskerar man att få stryk med batonger av Anna Skipper;)
    he,he
  • skrållan1978

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm gottigott gott=)

Nummer 5 i magen=)
Svar på tråden Är mannagrynsgröt jätteonyttigt? Kan det räknas som lunch?