• Hugo Boss

Hur mycket ersättning?? hur ofta?? 2 veckors bebis..

Ja som rubriken lyder..
    Ni som har barn runt 2 veckor, hur mycker ersättning ger nig dom och hur ofta??

Vår Hugo äter ca var tredje timma ungefär 90-100ml ersättning, det blir lite mindre på natten då han inte orkar äta upp allt, men fortfarande var tredje timma ungefär..nu två nätter i rad har vi fått sova ungefär 4-5 timmar..vilket är uppskattat..

080513 - Lilla Hugo
  • Svar på tråden Hur mycket ersättning?? hur ofta?? 2 veckors bebis..
  • missteddy

låter som helt norrmalt mängden kommer att öka vart efter

• Sandra och Frippe

ge så ofta och så mkt som han äter, riktlinjer har du ju på paketet men testa själv är ju bättre,vill du inte behöva slänga så kan du ju ta det du tror och sen ev fylla på bara. Kör en vägning nu så du ser hur han gått upp.

• Hugo Boss

okay..

puffar på för å se om det finns fler svar..

080513 - Lilla Hugo
  • Madge

Säger som de andra, låt barnet styra. Det gjorde vi, det är ju det naturliga också.

• MsBeauty

vår son äter 120 ml var tredje timme dygnet runt.

• L0ved

När Angelina va 2 veckor åt hon cirka 60-80 ml var fjärde timme. Enstakagång åt hon mer. Nu är hon en månad och äter 90-120 ml var fjärde timme ungefär.

• Tjofsen

Min pojke är 16 dagar och äter då och då...ibland med 3 timmar mellan och ibland med 1,5 timme. Ibland vill han ha en slatt extra bara nån timme efter matningen. Han äter jätteolika mängd. I början tyckte jag han åt exakt som på anvisningarna men nu äter han ibland 60 ml och ibland 120 ml och därimellan kan han vilja ha en 10-20 ml. Jättesvårt att tyda signalerna då när han vill ha så tätt tycker jag. Man vet inte om han är bajjig eller om det är nåt annat.....

Svar på tråden Hur mycket ersättning?? hur ofta?? 2 veckors bebis..