• Lilaa

Någon här som har köpt och provat en KeLiMaLu mei tai bärsele från Tradera

som kan berätta hur den är. Bra eller dålig? har den vadderade band eller ej. Hur länge kan man bära i den och passar den till nyfödd?
    Tacksam för svar

• Svar på tråden Någon här som har köpt och provat en KeLiMaLu mei tai bärsele från Tradera
  • Madge

Jag har en därifrån, och jag fick sy om den lite för få den passa mig. Men jag vet andra som är helnöjda med sina därifrån.
    Så, det är nog olika. Skulle inte rekommendera till nyfödd, för jag upplever den som stor, men det kanske funkar. Jag köpte min när dottern var 5-6 månader...

• Lady Morpheus
    Madge skrev 2008-05-25 16:45:50 följande:
    Jag har en därifrån, och jag fick sy om den lite för få den passa mig. Men jag vet andra som är helnöjda med sina därifrån. Så, det är nog olika. Skulle inte rekommendera till nyfödd, för jag upplever den som stor, men det kanske funkar. Jag köpte min när dottern var 5-6 månader...
    Nyfiken, på vilket sätt fick du sy om den?
  • Tove

Hej!
    Jag har precis köpt min och har inte kommit fram till hur jag ska använda den riktigt. Känns lite stor, men det är kanske är jag som är för liten..
    Snygg är den i alla fall!!

• Madge

Lady Morpheus skrev 2008-05-25 19:32:48 följande:

Nyfiken, på vilket sätt fick du sy om den?
    Jag bytte ut axelbanden samt ändrade vinklingen lite på dem och ska byta ut midjebandet också nån gång.
  • Lilaa

Tack för svaren. det verkar som den inte passar en nyfödd så jag ska inte köpa den trots allt.

• Miang

Passar på att fråga - hur breda är axelbanden?

• Suddisen

Jag har köpt en sådan på Tradera och jag skulle inte rekommendera den till en nyfödd då jag tycker att den är ganska bred... Passar kanon till min 15-månaderskille och har så gjort i några månader. Men för övrigt är jag jättenöjd med den!

Miang: Axelbanden är 20 cm breda (och ofodrade).

• Lady Morpheus
    Madge skrev 2008-05-25 20:25:39 följande:
    Lady Morpheus skrev 2008-05-25 19:32:48 följande:
    Jag bytte ut axelbanden samt ändrade vinklingen lite på dem och ska byta ut midjebandet också nån gång.
    Tack för svaret. Har kikat på den och funderat på att beställa men har ju redan så många bärdon och meitaier så det får räcka. Speciellt om den är så stor som ni säger här i tråden...
  • Tove

Fick till slut upp min snart femmånaders kille på tyggen, funkade kalas!!!

• Lirre

Puffar upp lite.. Hittade precis auktionerna på Tradera. Men ni rekomenderar inte dessa till nyfödd. Min son är 2 veckor imorrn...

ღAgnes 14/1-06 & Elias 4/7-08ღ
  • Tove

Hej!
    Nu är min son dryga halvårte, och Mei Taien är super duper just nu. Han sitter stadigt, men än har jag inte rätta knycken att få upp honom på ryggen själv. Men åh vad jag älskar alla dessa sjalar.. nästan så jag vill ah flera barn bara därför!!
    Kram m

Svar på tråden Någon här som har köpt och provat en KeLiMaLu mei tai bärsele från Tradera