• scrapparlotta

Tips på bra ljudböcker....

Ja, så har jag äntligen skaffat mig en mp3 med större minne och jag kan då få plats med en ljudbok. Det var så längesen jag läste nu, hinner liksom inte med det längre med två små barn . Så jag vill nu ha tips på bra böcker. Antingen deckare eller så några böcker med humor i.....

• Svar på tråden Tips på bra ljudböcker....
  • danitra

Milleniumtrilogin
    Arn-böckerna

• Jullesmamma

Själv har jag "läst" Dan Brown´s Da vinci koden, Gåtornas palats, I cirkelns mitt och Änglar och demoner. Dem tyckte jag om!

• minbebis76

Jag tyckte att "älskade poona" var suverän. Gillade rösten som läste. Minns inte vem som skrivit den.

• norgesessan

Måste tipsa om en som INTE är bra..Köpte två stk, men den ena (som var bra) gick inte att lägga in på mp3en....
    Åke Edwardsson, vänaste land, läsare: Torsten wahlund...Han är så torr att lyssna på..monotom...Har den kvar ifall jag behöver somna nån gång

Den som inte funkade hadde en bra läsare..
    Peter Robinsson, en bit av mitt hjärta...HAr inte lyssnat mer än 10 minuter dock, så jag vet inte hur handlingen är...

Emil 03 och Jonathan 05
  • scrapparlotta
    norgesessan skrev 2008-05-25 21:32:39 följande:
    Tomas Bolme läste den sista..
    Tack.....är ju bra att få tips på vilka man ska undvika åxå Jag har aldrig lyssnat på en bok innan, men jag kan ju tänka mig att vilken spännande och bra bok som helst blir kass om läsaren är dålig på att läsa......

Tar gärna fler tips....gärna på lite med humor i med. Kan lätta upp stämningen lite när jag sitter på mitt tråkiga jobb.
  • signaturbyte

Humör och otroligt bra inläst; Liftarens guide till galaxen.
    Jag stod och diskade varje dag och lämpade över dottern till sambon, bara för att få tid att lyssna på den

• scrapparlotta
    signaturbyte skrev 2008-05-25 21:43:05 följande:
    Humör och otroligt bra inläst; Liftarens guide till galaxen.Jag stod och diskade varje dag och lämpade över dottern till sambon, bara för att få tid att lyssna på den
    Tack
  • Kalia

det som aldrig tillhör mig av Anne Holt. En otäck och stark kriminalroman om barnamord. Det var den ljudboken som fick mig att fastna för böcker. Har aldrig läst/lyssnat innan!

• Kalia

Det som tillhör mig menar jag :) Blandade ihop den lite med en anna bok :D Det som tillhör mig ska det stå

• scrapparlotta
    Kalia skrev 2008-05-27 15:14:24 följande:
    det som aldrig tillhör mig av Anne Holt. En otäck och stark kriminalroman om barnamord. Det var den ljudboken som fick mig att fastna för böcker. Har aldrig läst/lyssnat innan!
    Den låter ju bra, men jag har så svårt att läsa (eller i detta fall lyssna) en bok där barn lider......Annars, tack för tipset....
  • scrapparlotta
    norgesessan skrev 2008-05-27 20:30:28 följande:
    Ja, då ska du definitivt inte läsa den...
    Nä, jag skulle tro det. Jag läste "Pojken som kallades Det" och FYYY, jag hade en klump i magen i flera veckor sen......Klarar inte av barn som far illa.....

Tar gärna emot fler tips......
Svar på tråden Tips på bra ljudböcker....