• Anonym (p-ring)

Angående P-ring och samlag

Jag har precis satt in en p-ring, min första. Satans vad stor den var, gick ju bra att sätta in den, kände med fingrarna efter en stund och man känner den ju lätt! Är ju bra så den är lätt att ta ur! MEN! Enligt informationen så ska den inte kännas vid samlag, för mannen alltså. Typ 85% kände den inte, det verkar ju sjukt att dom inte skulle kännas den, den är ju så stor och det är ju så trångt! Någon med erfarenhet? Hmm....kanske inte tryckt upp den tillräckligt långt!

• Svar på tråden Angående P-ring och samlag
  • Anonym (T)

Den behöver inte tryckas upp särskilt långt, den sitter där ändå. Och min kille har då aldrig sagt att han känner den och det gör inte jag heller.

• morsa06

Är det en Nuvaring du har? för en sån har jag och min sambo känner inte av den heller.. och min brukar "halka" ner lite så den är typ precis längst ner om man säger Men han har aldrig känt av den! Och skulle den kännas så är det säkert bara mer stimulering

• Anonym (p-ring)
    morsa06 skrev 2008-05-25 20:33:41 följande:
    Är det en Nuvaring du har? för en sån har jag och min sambo känner inte av den heller.. och min brukar "halka" ner lite så den är typ precis längst ner om man säger Men han har aldrig känt av den! Och skulle den kännas så är det säkert bara mer stimulering
    japp nuvaring! Vi får väl vänta och se när vi provar, ska läsa på vad som stod hur länge man skulle vänta...tror det var en vecka
  • Fragole

ojdå! Är den stor alltså? Hur stor då? Jag är såhär frågvis för jag funderar starkt på Nuvaring när jag amat klart sen...
    Jag tycker också att det låter underligt att mannen inte kommer känna av den... Undrar om männen som känner ringen har stor lr liten "kompis"?

• Anonym (p-ring)
    Fragole skrev 2008-05-25 20:39:25 följande:
    ojdå! Är den stor alltså? Hur stor då? Jag är såhär frågvis för jag funderar starkt på Nuvaring när jag amat klart sen... Jag tycker också att det låter underligt att mannen inte kommer känna av den... Undrar om männen som känner ringen har stor lr liten "kompis"?
    den är typ 4cm i diameter och tjockleken är kanske 3-4mm, som en stor och ganska så hård tätningsring. Men den känns faktiskt inte, trodde dock jag skulle nå och stoppa upp den längre upp, men som någon skrev ovan så gör det tydligen inget, känns som man ska tappa den, men det sitter nog i skallen mer.
  • Fragole

AH! Å jädrar den är så pass ändå... *hmm*
    Jo du har nog rätt i att det sitter i skallen mkt... Det är väl typ som när man satte in tampong de första gångerna...

• Anonym (p-ring)
    Fragole skrev 2008-05-25 20:46:04 följande:
    AH! Å jädrar den är så pass ändå... *hmm*Jo du har nog rätt i att det sitter i skallen mkt... Det är väl typ som när man satte in tampong de första gångerna...
    fast man böjer ihop den innan man stoppar in den! SÅ du vet
  • Anonym

Tyckte också att den var gigantisk första gången, men nu har jag haft den i några månader och är jättenöjd! Knappt nåt att tänka på och man kan registrera sig på deras hemsida och få påminnelse-sms och -mail när den ska i och ur.

Den har känts för honom ett par gånger när vi har haft sex, men enligt Nuvaring kan man ta ut den i några timmar (se hemsidan) utan att tappa skyddet.

Jämfört med minipillrena som jag knaprat i flera år är det här himmelriket - slippa småblödningar, slippa komma ihåg att ta tabletterna samma tid osv.

• morsa06

angående denna ring.. ingen annan som upplevt minskad sexlust? Har nog tyvärr jag gjort

• Anonym (p-ring)
    Anonym skrev 2008-05-25 21:08:06 följande:
    Tyckte också att den var gigantisk första gången, men nu har jag haft den i några månader och är jättenöjd! Knappt nåt att tänka på och man kan registrera sig på deras hemsida och få påminnelse-sms och -mail när den ska i och ur. Den har känts för honom ett par gånger när vi har haft sex, men enligt Nuvaring kan man ta ut den i några timmar (se hemsidan) utan att tappa skyddet.Jämfört med minipillrena som jag knaprat i flera år är det här himmelriket - slippa småblödningar, slippa komma ihåg att ta tabletterna samma tid osv.
    aha vad bra! ska jag fixa då. 
    ja det läste jag, tror det var 3 timmar, det är ju bra faktiskt
Svar på tråden Angående P-ring och samlag