• Paniksmurfen

För oss som vill diskutera gardiner och dyligt..

Hej!
    Jag startar en tråd för alla oss som vill diskutera gardiner, mm. Behovet verkar finns men ingen riktig tråd.. Här kan vi ge tips och råd till varandra i hur vi får fint i fönstrena där hemma.. Eller lägga ut länkar hem ifrån eller till tex ställen på internet där det går att köpa snygga gardiner, tyger, mm.. Eller ta upp andra saker som ni tycker hör till hit?

• Svar på tråden För oss som vill diskutera gardiner och dyligt..
  • Paniksmurfen

Själv funderar jag på att köpa enfärgade gardiner i "plommon" färg till mitt vardagsrum som ska gå i svart och grått när det är färdigt.. Varit ute och kollat på www.textilboden.se och www.textilonnet.se Någon som har handlat där och vet om det är bra kvalitet?

• ElAlAd

Mina stora favorit när det gäller hemtextil är Himla och min absoluta favoritbutik när det gäller tyger är Stoff och Stil stoffochstil.se. Problemet är bara att de inte säljer Himla så nu för tiden ligger även en liten butik som heter likasom likasom.com högt upp på listan eftersom de säljer mycket från Himla till både hemmet och barnen.

Kul initiativ med denna tråd, hoppas på många bra inlägg och tips !

• Namaste72

Hej, rolig tråd! Jag är usel på gardiner, köper ett par och sen får de sitta tills vi flyttar (normalt ett år senare ) Jag syr alltid själv så det är bra om det blir snyggt från början.
    Mitt enkla tips iaf är att köpa några meter extra och sy kuddfodral till tex soffan i samma tyg. Lyfter ofta hela rummet!

{} Allt har en mening {}
  • Paniksmurfen

Någon som har bilder på gardiner i plommon lila? Och i sånna fall vart har ni köpt dom?

• städfia
    Paniksmurfen skrev 2008-05-31 19:17:10 följande:
    Någon som har bilder på gardiner i plommon lila? Och i sånna fall vart har ni köpt dom?
    har inga själv eller bilder men vet att ikea har, billiga dessutom, 69 kr för 2 längder!
  • Paniksmurfen

fast jag vill inte ha de där glansiga.. mer plommon lila. mörk nyans mot purpur hållet (eller vad det heter).. sen soffkuddar i liknade färger också.. Men vet inte riktigt om det blir snyggt.. Jag har en tendens till att inreda med mörka färger.. tänker att de blir för mörkt men det blir liksom så i allafall..

• Paniksmurfen

Hade också vilja sytt eget men det går inte då jag inte har någon symaskin.. synd att de ska va så jäkla dyra med symaskin.. Har annars fundrat på och görs om några gardiner som jag har till sånna "raka" kappor och sen göra kuddar av det överblivna tyget.. Någon som vet om det är dyrt att lämna in det för att få det omgjort?

Svar på tråden För oss som vill diskutera gardiner och dyligt..