• Anonym (Em)

Äckligt, men hur stora klumpar i mensen?

Har sedan i fredags kännt mig febrig, molvärk och allmänt nedstämd. Trodde det berodde på mensen som skulle komma idag och det gjorde den MEN jag har haft ont i magen, riktigt mycket mens samt stora blodklumpar, typ 2x3cm stora. Såhär brukar jag verkligen inte ha och har aldrig haft.

Kan det vara ett MF? Hur stora klumpar är normalt? Kan det ändras?

Tack snälla för hjälp.

• Svar på tråden Äckligt, men hur stora klumpar i mensen?
  • Bästa jag

Ja det kan vara ett mf. Normalt har man inte klumpar i blodet vid mens. Slemhinnor kommer ju vid mens men dom ser ju inte ut som klumpar.

• Anonym (Em)

Hmmmmm det kan alltså vara så? Ja, de är mycket större än normalt och som sagt jag brukar inte ha något sådant, bara väldigt små. Mensen är inte som den brukar.

• Bästa jag

Troligen så är det ett mf. Tycker du skal ringa din läkare i morgon.

• Anonym

Jag hade det också i helgen, satt in n spiral i början på april så mitt är inget missfall.. men konstigt tycker jag med dom där klumparna och den värken =S

• Anonym (Em)

Ja, det är värken och klumparna som signalerar fara. Ska nog ringa gyn och höra. En del säger ju att det kan vara normalt men man ska väl ändå utgå från sin normala mens?

• Anonym

Om man tex ligger ner under natten kan blod levra sig och komma ut som klumpar. Ser läskigt ut och känns konstigt.
    Det måste alltså INTE vara mf.

• Anonym (Em)
    Anonym skrev 2008-05-25 23:21:35 följande:
    Om man tex ligger ner under natten kan blod levra sig och komma ut som klumpar. Ser läskigt ut och känns konstigt.Det måste alltså INTE vara mf.
    Fast det var ju nu ikväll i duschen och inte när jag varit stillasittande.
  • Anonym (stor)

Sist kom det en klump på 6x6 cm. Fy farao vad vidrigt det var, som att få missfall eller nått.

• Bussa

Man kan visst ha relativt stora klumpar i mensen. Det har jag alltid. Och slemhinnan kommer ut som en klump ibland. Men om du inte brukar ha klumpar i mensen så är det kanske läge att ringa läkare.

• Anonym

Periodvis har jag haft klumpar i mensen. Äckligt men ofarligt.

• Anonym

Förändrad mens kan bero på en massa saker och klumparna tyder på att det är mycket blod. Det behöver inte vara slemhinnor eller nåt annat utan bara en massa blod.
    Än vad det är så tycker jag att du ska kontakta sjukvården i morgon.

• Anonym (Em)

Jag fick en tid imorgon, de tyckte att jag var löjlig och överreagerade,men vadå? Man känner ju sin kropp och sin mens...

• Anonym (been there)

med åren så blir mensen allt mer fylld av blodlevrar (klumpar) och före menopaus också väldigt mycket rikligare... frågan är om du är på väg in i klimakteriet (vilket man ju kan vara oavsett ålder!) ...

• Anonym (Em)

Hahahahah nu ska vi nog ta och lugna ner oss lite och inte måla fan på väggen!

Svar på tråden Äckligt, men hur stora klumpar i mensen?