• mary04

Ljusröd flytning, vad är detta?!

Hejsan!
    Jag fick barn för 9 veckor sedan. Mitt avslag försvann för några veckor sedan, men nu sen några dagar tillbaks så har det kommit någon slags rosa/röd slemmig flytning (ursäkta beskrivningen). Någon som har haft så?! Man blir ju lite orolig...

• Svar på tråden Ljusröd flytning, vad är detta?!
  • God Is A Girl

Början på mens?

Fick tillbaka mensen efter ca 5-6 veckor..

• Flickan och kråkan

Det är jättevanligt sa min BM att få tillbaka lite blodigt avslag några veckor efter att man tror att de har upphört. Fram till 8 veckor efter förlossningen räknar man inom sjukvården alla blödningar som avslag. Men eftersom det är 9 veckor sedan kan det vara mens.

• God Is A Girl

Frösöblömster, även om man inte haft avslag på många veckor och man får regelbunden mens efter? för isf var ju min första mens "avslag"

• Flickan och kråkan

God Is A Girl skrev 2008-05-26 09:42:43 följande:

Frösöblömster, även om man inte haft avslag på många veckor och man får regelbunden mens efter? för isf var ju min första mens "avslag"
    Jag vet faktiskt inte riktigt.....kanske säger de så eftersom det är mycket ovanligt att man har ÄL vid första mensen - oavsett när den kommer.
  • God Is A Girl
    Flickan och kråkan skrev 2008-05-26 09:46:08 följande:
    God Is A Girl skrev 2008-05-26 09:42:43 följande:Jag vet faktiskt inte riktigt.....kanske säger de så eftersom det är mycket ovanligt att man har ÄL vid första mensen - oavsett när den kommer.
    Mja kanske.. hur som haver är det skit att få mens tidigt efter förlossningen *skrattar*
  • mary04

Ok, tack! Jag tycker bara att det är lite konstigt om det är mensen, eftersom det bara kommer ljust rött slem och inte enbart blod som det brukar... Och avslaget såg också annorlunda ut om jag minns rätt.

• God Is A Girl
    mary04 skrev 2008-05-26 09:49:02 följande:
    Ok, tack! Jag tycker bara att det är lite konstigt om det är mensen, eftersom det bara kommer ljust rött slem och inte enbart blod som det brukar... Och avslaget såg också annorlunda ut om jag minns rätt.
    Mensen behöver ju inte komma igång precis som vanligt på en gång efter.
  • mary04

God Is A Girl skrev 2008-05-26 09:51:42 följande:

Mensen behöver ju inte komma igång precis som vanligt på en gång efter.
    Nej, det har du rätt i!
  • Flickan och kråkan

Om allt verkade ok på efterkontrollen behöver du säkert inte bekymra dig. Ring och fråga annars så slipper du fundera...och oroa dig Här spekuleras ju bara....

• mary04
    Flickan och kråkan skrev 2008-05-26 09:56:59 följande:
    Om allt verkade ok på efterkontrollen behöver du säkert inte bekymra dig. Ring och fråga annars så slipper du fundera...och oroa dig Här spekuleras ju bara....
    Jag ska dit på fredag. BM sa att det kunde vara mens, men att det är ganska ovanligt... Så jag tänkte bara höra om någon har haft något liknande.
  • trebarnsliv

Jag hade så för typ 3 veckor sen, bara 1 dag nån timme sen försvann det lika plötsligt. Inte haft nåt mer efter det och hoppas det dröjer bra länge innan mensen kommer åter.

Hade avslag i 6 veckor och min lilla blir 11 veckor på onsdag.

• mary04
    trebarnsliv skrev 2008-05-26 16:09:11 följande:
    Jag hade så för typ 3 veckor sen, bara 1 dag nån timme sen försvann det lika plötsligt. Inte haft nåt mer efter det och hoppas det dröjer bra länge innan mensen kommer åter.Hade avslag i 6 veckor och min lilla blir 11 veckor på onsdag.
    Tack för att du delade med dig och skönt att höra! Verkligen skumt...
Svar på tråden Ljusröd flytning, vad är detta?!