• Anonym

Försvunnen person..När ska man börja oroa sej, anmäla?

Mitt ex har nu inte hört av sej sen mitten på förra veckan. Mobilen har varit avstängd under hela den tiden (vet det eftersom jag skickat sms med leveransrapport, och de har inte kommit fram). Han är inte hemma, och bilen är borta. Såg den inte heller utanför hans jobb i fredags.
    Det har inte hänt förr att han haft mobilen avstängd så länge utan att höra av sej på nåt sätt. Vi pratar i stort sett varje dag.
    Han har ett barn tillsammans, och han skulle ha betalat underhåll i fredags, men inga pengar har kommit in än.

Har frågat en av hans kompisar men han har inte heller hört från honom. Har även skickat sms och försökt ringa en annan av hans kompisar men fick inget svar.

Ska ringa idag och fråga om han varit på jobbet i helgen.
    Han är ledig den här veckan, men om han ska nånstans brukar han säga till.

Vet inte vad jag ska tro...Vi har haft ett lite konstigt förhållande, vi har försökt få det att fungera mellan oss igen. Men han har sagt att om jag bestämmer mej för att jag inte vill vara tillsammans med honom så vill han aldrig mer se mej, så det har varit ganska mycket tjafs.
    Men vi har inte bråkat nåt nyligen, och sist vi pratade verkade han på bra humör.

Nu är han ju vuxen och har väl ingen skyldighet att berätta för mej var han är, jag har ensam vårdnad om barnet. Det enda "problemet" är väl pengarna, men det känns inte så viktigt just nu.

Hur länge ska man vänta innan man anmäler nån försvunnen? Det är ju inte likt honom att göra såhär, men jag kanske oroar mej i onödan? Ska jag vänta till nästa vecka och se om han dyker upp på jobbet?

• Svar på tråden Försvunnen person..När ska man börja oroa sej, anmäla?
  • Anonym (MLi)

Det finns ingen gräns på hur lång tid det måste ha gått innan man kan göra en anmälan. Så det är bara att efterlysa honom!

Har han inga föräldrar du kan ringa och höra med?
    Hoppas att ingenting allvarligt har hänt!

Kramar!

• Anonym

är du så orolig så kan du kanske kontakta hans närmaste o fråga om de vet något o säga att du är orolig?
    hans jobb också kanske?

1 vecka o inte fått tag på en person man i vanliga fall har daglig BRA kontakt med, då skulle jag ringa polisen o rådfråga iaf...

• Anonym

Har bra kontakt med hans mamma, och hon har inte heller hört något. Men de har lite knepig relation, så han träffar sällan sin mamma om inte jag är med. Så hon vet alltså inget mer än jag.

Tack för ditt svar!

• Anonym

Jag har som sagt försökt få tag i hans närmaste kompis men inte fått nåt svar.
    Ska ringa jobbet idag..
    Har han då inte varit där i helgen så ska vi nog fundera på att efterlysa honom. Men det känns så dumt på nåt sätt, när det säkert inte är nån fara alls. Han kanske bara vill vara ifred eller nåt....

• Anonym (MLi)

Känn dig inte alls dum! Om han inte heller har varit på jobbet, så måste någonting vara fel, tycker man..
    Och skulle han vilja vara ifred, så skulle han väl ha tagit ledigt från jobbet eller nått liknande.

Ring polisen, helt klart!
    Lycka till!

• Anonym

jo fast är man orolig så är man o för att stilla sin egna oro så är ju ett samtal till polisen för att få råd inte fel.
    jag skulle ringt iaf...o frågat som sagt.

men lite tänker jag såhär nu när jag läser att du inte fått tag på hans bästa vän, du tror inte de kan ha dragit iväg nånstans ihop då?

• Anonym

Jo jag har också tänkt tanken att han är nånstans med kompisen. Skulle gärna vilja få tag i honom, få se om det går idag.
    Hans mamma ska nog ringa jobbet idag.
    Så nu avvaktar jag bara lite...

Tack för era svar. Skönt att höra att jag inte bara är knäpp som oroar mej..

Svar på tråden Försvunnen person..När ska man börja oroa sej, anmäla?