Recept på pastasallad??
Är det någon som har smarriga recept på pastasallad?
vad det är i dem har egentligen inte så stor betydelse. Är bara så otroligt sugen men kan inte hitta några bra recept.
Är det någon som har smarriga recept på pastasallad?
vad det är i dem har egentligen inte så stor betydelse. Är bara så otroligt sugen men kan inte hitta några bra recept.
Jag brukar göra så här..
Koka pasta. Blanda den nerkylda pastan med örtagårdsdressing com jag blandar själv.
(påse som man blandar med vatten och olja.)
Låt det dra ett tag.
Ha i skinka, ostkuber (jag brukar köpa "kossan"naturella mjukostkuber)
de grönsaker du gillar.. paprika, gurka, tomat, majs, ärtor, o min favorit rödlök...
servera med baguetter och dressing.. smarrigt värre.. hihi
Pasta(penne)
rödlök i skivor.
gurka
körsbärstomater delade på halva
oliver.
feta ost i kuber
salami
krydda med olivolja,salladskrydda(italiensk)
svartpeppar,oregano,och basilika.
Mums!
Jag gillar när pastan smakar något så jag brukar krydda den med Italiensk salaldskrydda, fryst hackad basilika och sedan lite god olivolja. Vill du göra en krämig variamt tar du lite majonnäs och gräddfil/turkisk yoghurt/crème fraîche/fil istället för olivoljan - den blir skitgod!
Det är också gott att göra en dressing på majonnäs, gräddfil (ca 1 del majonnäs och 2-3 delar gräddfil), Italiensk salladskrydda, fryst basilika, tabasco (eller Sambal oelek) och pressad vitlök. Bara att röra ihop!
tokaungen:Mmm,visst är det gott!
Glömde skriva att jag har i lite vinäger oxå.
Recept?
Nä....man stoppar ju ner det man vill ha i en pastasallad....
Så förslag på ingredienser kan du få men recept? Näe....sånt har jag aldrig använt för denna maträtt....
Förslag:
Pasta (såklart)
sallad
köttbullar
korv
melonbitar
oliver
fetaost
osttärningar
rödlök
falaffel
gurka
tomat
kyckling
Dressing finns i en uppsjö av i mataffären så jag brukar "fuska" o köpa såna ibland.
O andra ggr blandar jag egen (letar då upp ett recept på nätet tex).
Mycket gott! Jobbade som kallskänka tidigare och vi sålde pastasalladerna för dyyyra pengar och de var extremt populära!
Jag brukar bara ha i:
pastapennor
sallad
gurka
tomat
fetaost (apetina)
rödlök
och sen har jag vitlöksdressing till (hemmagjord)
tycker inte det är så gott med för mycket ingredienser i sallader...ibland har jag tonfisk i åxå och då brukar jag även ha lite majs...
Allting låter supergott!
Tack så mycket!