• pelagonia

Bo i en tvåa med två barn och två vuxna ?

Hej

Undrar om någon har bott eller bor i en tvåa med två barn ?
    Hur funkade det ?

Vi bor i en tvåa med vår son på snart 17 månader.
    Jag och sambon sover i en bäddsoffa i vardrummet och sonen har rummet till sova. leka.
    Vi är småsugna på ett syskon.
    Men att flytta upp till en 3:a eller 4:a skulle öka månadsavgiften rejält eftersom vi bor så billigt idag och bägge pluggar. Jag beräknar vara klar till VT 09.
    Vi kanske kommer att bo tills jag får jobb så det blir ju i max 1 år ungefär.

Någon som vill berätta ?

Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • Svar på tråden Bo i en tvåa med två barn och två vuxna ?
  • mommys minute

Jag hade en klasskompis som hade 4 syskon. De bodde i en tvåa under ett år. Det gick bra sa hon. De hade våningssängar i ett rum. De lärde sig komma överens bra. Alla hade sina arbetssysslor för att få det att funka...

• mommys minute

Jag såg ett annat hem - en tvåa med två barn. Föräldrarna hade byggt ett loft i vardagsrummet som blev deras sovrum. ganska smart.

• Morbid Mistress

Vi bor så med barn på 3,5 resp 1 år. Våran lägenhet är 66 m2 med ett stort vardagsrum. Våran läsning är att vi sover alla 4 i sovrummet och har delat av vardagsrummet så barnet har ett "lekrum" där. Vi har dock börjat prata om att flytta eftersom det känns lite trångt just nu. Hade jag fått göra om sovrummet till barnrum hade vi säkert kunnat bo såhär ett par år till men maken vägrar

Jag stressar, alltså finns jag
  • Anna 73a

Hej!!!

Vi har hus men hyr ut övervåningen,när jag och mina 3 barn flyttade hit till min nya man så bor vi på 3 rum och kök på ca 80 kvadratmeter.Vi har en källare på ca 70 kvadratmeter som vi håller på att inreda.I mars fick vi en liten son,så nu bor vi 6st ,men det har funkat förvånadsvärt bra,men visst ska det bli skönt när källaren e klar och alla barn får varsitt rum.Så här har vi bott sen i Oktober.

Ett rum e klart där nere nu så äldsta tösen*snart 15* har fått flytta ner.Hon har fått dela ett vardagsrum tillsammans med sina syskon på snart 8 år.Inte alltid så kul för henne,men som sagt det har gått bra.
    Så jag tror nog inte att det ska vara några problem för er.

• Sodaspring

Vi klarade knappt av att bo två vuxna och ett barn i en två och en halva.....Nu bor vi i en fyra. Men min bästa vän bor i en tvåa med sina barn och det fungerar jättebra för henne.

ღAnthony jan 06ღKian nov 07ღ
  • Trojka

Nu bor vi visserligen i en 3:a, men en liten sådan (ca 54-57 kvm) så jag svarar ändå.

Vi bor 2 vuxna och 3 barn i våran lägenhet. Minisovrummet har jag, sambon o yngsta sonen (4 mån) som sovrum, och det större sovrummet har dom två större barnen på (3½ år o 5 år) som sov- och lekrum.
    Funkar okej, men inte är det ju det optimala. Vi letar större men vill fortfarande bo kvar inne i stan, så det är inte det lättaste att hitta. Men tills vidare funkar det okej att bo som vi gör.

• myssi med son

I min gammla 2 bode en ett bar med 2 barn 2 var på 53 kvadrat och då delade dom val teverumet med en bokhylla. och bakom bokhylan var ettt littet sov rum mysigt men trång. då hade dom bot där i 2 år inan dom köpte ett hus.

• norgesessan

Om ni redan sover i storarummet, så kan vel barnen dela rum? Vi bor i en trea, men sover på sovrummet, barnen delar dum.
    Hadde vi behövt sova på storarummet, eller om jag skulle vara själv med barnen och bott i en tvåa hadde jag byggt en sovalkov en meter under taket...och haft förvaring under, med gardiner framför..såg det på äntligen hemma engång..

Emil 03 och Jonathan 05
  • pelagonia
    norgesessan skrev 2008-05-26 20:33:20 följande:
    Om ni redan sover i storarummet, så kan vel barnen dela rum? Vi bor i en trea, men sover på sovrummet, barnen delar dum.Hadde vi behövt sova på storarummet, eller om jag skulle vara själv med barnen och bott i en tvåa hadde jag byggt en sovalkov en meter under taket...och haft förvaring under, med gardiner framför..såg det på äntligen hemma engång..
    Jo..lite inne på detta. Men tänker bara om sonen kommer att vakna när den minsta inte sover fulla nätter och vill äta på nätterna.
  • norgesessan

Kan ni inte ha spjälsängen i storarummet, som då fungerar som "lekhage", leksaksuppbevaring på dagen?

Emil 03 och Jonathan 05
  • pcalma

Säger bara.. Finns det hjärtrum-så finns det stjärterum!!

• pelagonia
    norgesessan skrev 2008-05-26 20:46:34 följande:
    Kan ni inte ha spjälsängen i storarummet, som då fungerar som "lekhage", leksaksuppbevaring på dagen?
    Jo..så hade vi i två månader..men vi har datarum här inne nu eftersom vi pluggar. Hmm kanske får skaffa en bärbar data så kan man plugga i köket..Glad.
  • Marlie87

Hur stor tvåa har ni?? Jag tror absolut att det funkar! Vill man så går allt!

• pelagonia
    Marlie87 skrev 2008-05-26 20:52:59 följande:
    Hur stor tvåa har ni?? Jag tror absolut att det funkar! Vill man så går allt!
    45 kvm..Men vi har en stor inglasad balkong som vi utnyttjar nu eftersom köket är litet.
  • Marlie87

Klart att det funkar.. Barnen kan ju utan problem dela rum.. En liten bebis kräver ju inte heller så mkt.

• marre67

det går nog jättebra att bo så, fast själv har vi 150 kvadrat men jag klagar att det är för stort
    Ett litet spädbarn behöver ju knappt nån egen plats det första året iaf och sen kan de dela rum så det är inget problem bo så som ni gör.

Svar på tråden Bo i en tvåa med två barn och två vuxna ?