• Fruochmamma

Olika radavstånd i word-dokument?

Jag har klistrat in ett stycke text i ett word-dokument och då blev rad-avståndet längre/större än det övriga stycket som jag skrivit själv.

Vet någon hur man kan anpassa detta så att allting ser likadant ut?

Jag högerklickade och fick fram "stycke" och sedan "radavstånd", men det är likadant över hela texten även ifall man ser att det är olika.

Hjälp någon!!

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Olika radavstånd i word-dokument?
  • jummie

Har du markerat hela stycket som ska ändras?

• Fruochmamma
    jummie skrev 2008-05-26 10:00:14 följande:
    Har du markerat hela stycket som ska ändras?
    Japp, men fick inte till det ändå. Tog sedan bort den infogade texten och skrev det manuellt, men verkar som om dokumentet vill ha en bredare rad där nu.
  • jummie

Tryck ctrl A, gå in under fliken format, stycke o ändra till enkelt radavstånd då borde det ju bli bra..eller har du gjort så men det ändå inte ändras?

• Fruochmamma
    jummie skrev 2008-05-26 10:04:03 följande:
    Tryck ctrl A, gå in under fliken format, stycke o ändra till enkelt radavstånd då borde det ju bli bra..eller har du gjort så men det ändå inte ändras?
    Japp gjorde det, men funkade inte ändå *morr* Rädd för att jag måste skriva om allting i ett helt nytt dokument för att se ska se bra ut.
  • jummie

Nä vad jobbigt..ja jag kan inte hjälpa dig bättre än så här. Inte lätt när man inte sitter på plats bredvid

• j 3 n N y

Gå in i format > stycke, där kan du justera avstånd före och efter. Funkar det?

• miss Y

kan tyvärr bli så när man klistrar ifrån annat dokument tyvärr. du borde kunna ändra genom att markera hela texten, precis allt, å sedan bestämma radbryt på format och ev. ändra texten till det du vill ha det.

• Fruochmamma
    sjögurka 79 skrev 2008-05-26 10:10:12 följande:
    Gå in i format > stycke, där kan du justera avstånd före och efter. Funkar det?
    Har testat men funkar dessvärre inte - bahh ..
  • j 3 n N y

Prova att klistra in allting igen, men välj klistra in special > oformaterad text...

• Fruochmamma
    sjögurka 79 skrev 2008-05-26 10:24:52 följande:
    Prova att klistra in allting igen, men välj klistra in special > oformaterad text...
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA DET FUNKADE .. tack tack tack tack
  • j 3 n N y

Varsågod Det finns få saker som är så frustrerande som när word inte fungerar

Svar på tråden Olika radavstånd i word-dokument?