• m80

Hur mår ni runt vecka 31?

Själv har jag precis börjar känna mig less... Är täpt i näsan idag och det trycker över lugnorna så det känns som om jag har andnöd hela tiden *suck* Just idag känns det jobbig faktiskt...

Hur har ni det?

• Svar på tråden Hur mår ni runt vecka 31?
  • gravid

jag är ganska trött av mig.. andnöd har jag haft länge.. kan inte gå upp till ovan-våningen utan att mitt hjärta slår i 190..

• shrimp

Hej en till som är trött på det. Nästäppa, foglossning, andnöd, svårt att sova, kissnödighet *S* .........finns så mycket som dämpar. Jag går o väntar på att få kallelse till sista UL, hoppas då på att få se vad det är för liten bråkstake där inne så det känns lite roligare.
    8 veckor kvar hu ....

• nightdevil

tycker att det känns helt underbart..visst man har gått upp en massa, inga kläder passar. igår hade jag kramp i benet hela dagen kunde knappt gå. jobbigt att gå och allt men det är klart värt det!! tänk tjejer det är inte så långt kvar nu!!

• Enigmia

V 31+0 idag och nu börjar det kännas lite tungt! Värst är att gå med blivande storebror och hålla i hans händer när han tränar på att gå. Han vill göra det hela tiden och det är jättejobbigt för ryggen. Ingen andnöd men magen är stor och hård och särskilt på kvällarna trycker det och spänner överallt. Skittrist att vara gravid denna gång. Förra gången var det bara underbart hela tiden. Dessutom börjar jag få ont i ischias-nerven på höger sida och det gör det svårt att gå ibland.

Om jag bara kom igång med gravidyogan men jag är för lat!

• Mollemupp

här är en till som börjar bli lite less... Har gått upp ganska mycket vilket gör att man är tung och otymplig. Kan inte heller gå upp för trappen utan att flåsa... Börjar svälla lite i händer och fötter emellanåt. Nästäppa på kvällen när det är dags att sova. Lite halsbränna beroende på vad jag ätit. Ja listan kan göras lång, men det är ändå ganska lindriga "krämpor". Och det är absolut värt det!! (Tror jag )

• Guido

31+1 idag. Mår helt ok fast allt är värre än förra gången. Vet inte hur många ggr per natt jag är uppe på toaletten.
    Vet att vi väntar en kille till och den här är ännu livligare än den förre! Har svårt att sitta bara lite framåtlutad - då säger han ifrån med besked och sparkar neråt i bäckenet - jag hoppar till och ändrar förstås ställning...vem bestämmer redan ;)?

• m80

Ja, jag har gått upp 8 kg och känner mig väldigt stor denna gång! Hoppas jag ej går upp så vansinnigt mycket nu bara... Ni då, hur mycket har ni gått upp?

• Enigmia

Jag hade gått upp 9 kg på senaste kollen för 2 veckor sedan. Ska på nu koll nu på torsdag så vi får se. Är betydligt mer i viktuppgång än förra gången men då började jag 3 kr lägre denna gång. Hade fortfarande inte lyckats gå upp det jag förlorat under amningen senast. Men nu ligger jag 1 kg högre än jag gjorde samma vecka förra gången...

• Yori

En till som e aning less, fast lycklig med såklart.. längtar tills jag går på sommarlov/mammaledigt nu på torsdag.. så slipper jag backarna på skolan då den ligger på en kulle.. den längsta backen är 147 meter :( hehe.. ibland känns det som jag skulle vilja ta en paus och sova lite där på mitten :D
    Fler än jag som är och kissar jämt ser jag, skönt att fler förstår!
    Bara 9 veckor kvar! :D

• Jez

Börjar bli aningen trött på stelheten så fort jag suttit ner ett tag samt att magen är ivägen, men annars mår jag fruktansvärt bra:=) Okej att jag gått upp c:a 11kg redan och det är ju såklart inte roligt...Men värre kunde det va!

Svar på tråden Hur mår ni runt vecka 31?