Knäcka ryggen i första trimestern?
Jag har fått en låsning i ryggslutet som ger smärtor ut mot höger ben/skinka. Kan jag knäcka till detta hos sjukgymnast, när jag är gravid? Är i v 10.
Tacksam för snabbt svar!
Jag har fått en låsning i ryggslutet som ger smärtor ut mot höger ben/skinka. Kan jag knäcka till detta hos sjukgymnast, när jag är gravid? Är i v 10.
Tacksam för snabbt svar!
Enklast är väl att ringa till dem och fråga, det borde inte vara första gången de får denna fråga.
Lycka till!
Jag går hos en naprapat som brukar knäcka i mig, men hon vill inte göra det nu när jag är gravid. Det är ju dessutom i bäckenet som din låsning väl sitter så det kanske inte är lämpligt alls, men som spökplumpen säger så ring! Min naprapat masserar lite och kör med en infravärmeapparat som hjälper mig lite, men inte alls så mycket som om hon hade knäckt mig.
Jag gick regelbundet hos kiropraktor under hela min förra graviditet. Inga problem sa min kiropraktor.. knäckte både rygg och bäcken.. men min kropp var ju iof van sedan tidigare.. vet ej om det har någon betydelse..
Bästa är nog att fråga den du går hos. Vissa knäcker andra gör det inte.
jag brukar få som en liten låsning i ljumsken,knns de som den sitter iaf, som nr jag verkligen särar ut låret fast knakar tillbax själv... har tänkt att de kan ju inte vara farligt, för de skulle ju så småning om hoppa tillrätta ändå... annars kan du ju ringa bm och fråga...
Jag ringde runt till tre-fyra sjukgymnaster igår och alla sa samma sak, man ska inte manipulera under graviditet, även om det är tidigt i graviditeten. Så nu har jag fått tid för massage i morgon och hon skulle på ett mjukt sätt försöka få det att släppa. Ska dessutom till företagshälsovården idag och få ett bälte att ha runt bäcken/ryggslut som stabiliserar.
Jag har också brukat kunna knäcka mig själv, men nu går det inte. Det som funkat bäst för mig är att hänga mig med händerna i en balk, då brukar det släppa i ländryggen. Men nu stramar det för mycket i magmuskulaturen och är inte alls skönt...=/