Barn som skriker och skriker - har man slutat älska om man blir likgiltig?
Jag skrev i chatten som pågår just nu på aftonbladet.se, här nedan ser ni konverationen.Vad anser ni om Aftonbladets mening "Är man likgiltig har man slutat älska?"
Visst var det kanske fel av mig som totalt utsluten nybliven tvåbarnsmamma och gräsänka att inte kunna göra mer än att hålla om mina barn, men att kalla det "misstag?"
Hon svarade ju inte riktigt på min fråga; Vad anser du om det jag citerade? Jag tycker det är fel skrivet!
..........................................................
Mona säger: Hej. I artikeln som finns här på aftonbladet.se står det i texten om hur man tröstar sitt barn "Är man likgiltig har man slutat att älska". Men det stämmer väl ändå inte!? Min son skrek och skrek som liten, och jag var ensam i veckorna och har även en dotter med funktionshunder. Om kvällarna satt jag i soffan, LIKGILTIG inför min sons skrik, och även dotterns gnäll och bara stirrade rakt fram, med armarna runt dem. Jag slutade INTE älska min son, jag försökte bara hantera situationen. Vad anser du om det jag citerade? Jag tycker det är fel skrivet! Mvh.
window.scrollTo(0,400000); Åsa Landberg säger: Ibland blir föräldrar utsatta för alldeles för stark press. En del tar till våld, men det finns också andra misstag man kan göra när man inte orkar. Det viktigaste är att det finns stöd att få för dem som behöver det.