• Marlene B

Bästa PC-spelet för 5-6 åringar?

Spelar era barn dataspel och isåfall har de någon favorit?

Önskar tips om bästa spelet, gärna kunskapspel men även lekspel är intressant.

Hur är det, vilka spel är bäst?

Visst är jag trög ibland men jag ammar ju, vad är din ursäkt?
  • Svar på tråden Bästa PC-spelet för 5-6 åringar?
  • Marlene B

Björnes magasin, Kalle kunskap 2 skolstart, Nalle puh skolstart och Ludde och hans vänner har jag köpt får se om de är bra. !

• Åsa Ystad

Min 5-åring gillar Anki och Pytte.

• Marlene B
    Åsa Ystad skrev 2008-05-26 14:10:56 följande:
    Min 5-åring gillar Anki och Pytte.
    Den har jag redan och den är väldigt omtyckt. Men jag hatar Ankis röst, den är så enerverande

Tack för ditt tips
  • Mirjamell

Min 6-7 åring gillar mest Star Wars, Mulle Meck och rymden, Tillbaka till Vintergatan, Halvan och flygplanet eller Halvan och brandbilen, Kalle Kunskap 1:an

Min 4-5 åring gillar mest Min Ponny, Anki & Pytte, Mamma Mu och Kråkan, Kalle Kunskap Förskolan, Mulle Meck och rymden

• phleum

pettson och findus- spelen speciellt den som heter mucklornas värld.

• Tjatte

Min sexåring gillar Barbie Horse Adventure och Shrek-spelet, hon gillar spel där man "går banor", dvs måste lösa olika uppgifter i en viss följd. Kan det heta strategispel? Jag kan inget om dataspel! Dora utforskaren är också en favorit.

• Nana 24

Kalle Kunskap, myror i brallan, pettson och findus när han var fem-sex år fick han bara spela spel som han lärde sig något av (det började han nog redan vid omkring 4 med) nu när han blivit 7 år är det mest Starwars, Sonic, Bionicle och andra spel som inte är lika utvecklande i vårt tycke...men "alla" andra spelar det så det är svårt att hålla emot...

• Åsa Ystad

Bolibompaspelet på svt:s hemsida är också kul!

• FrökenKnopp

Min 6-åring älskar bilspel och Kalle kunskap

• Marlene B

Tack för era tips!

Fortsätt gärna att tipsa!

• Indianica

Kalas med Rut&Knut, Lego Starwars spelen och Alfons Åberg "Bara överallt" (som pedagog kan jag rek. Rut&Knut samt Alfonsspelet, toppenspel!)Min tjej gillar ett spel som heter "Dockskåpet" där man möblerar dockskåp och klär på "dockor". Astrid Lindgrens Pippispel är också bra.

• Miss Lau

Min 6-åring spelar bl.a Scooby Doo spel, Mamma Mu, Karlsson på taket och Pettson och Findus.

Personligen var jag rätt skeptisk när hon absolut ville köpa ett Scooby Doo spel men det var riktigt bra, så bra att jag köpte ett till

• Lovali

Min 6 årings favoriter är Ludde & hans vänner, Kalas med rut o knut samt Här kommer flygplanet. Hon var bara ca 3,5 år då hon började spela Anki & pytte kapsyljakten. Det spelet är sönderspelat efter alla år så jag skall köpa ett nytt så lillebror kan få ha det med om ett tag när intresset vaknar.

Svar på tråden Bästa PC-spelet för 5-6 åringar?