• Mareldsbarn

Tips på hur jag får bort djurhår på kläder?

Hej!
    Shoppade lite barnkläder på tradera och gjorde tabben med en auktion att inte läsa säljarens privata brev. Där i stod det nämligen att säljaren har djur. Jag är van vid att det står redan i annonsen men givetvis behövs ju inte det.

Nu står jag här med ett gäng med barnkäder som har fin kvalite men usch så himmelens mycket djurhår det är på dom. Jag som varken är uppväxt med djur eller van att ha djurhår på mina käder vet ju inte hur jag ska få bort detta. Dum som jag var så trodde jag att det hjälpte att slänga allt i maskinen men nu när jag plockade ur dom så var ju givetvis håren kvar Någon som har några tips för jag vill inte ha nån annans hår på mina babykläder

• Svar på tråden Tips på hur jag får bort djurhår på kläder?
  • Kya

Köp en roller, det finns på olika affärer, och även djuraffärer och rolla kläderna det är standard på att äga några rollar ifall man äger ett djur

• Kya

Köp en roller, det finns på olika affärer, och även djuraffärer och rolla kläderna det är standard på att äga några rollar ifall man äger ett djur

• Kya

• Kya

vafan? jag tryckte en gång, det kom tre gånger? sry TS. vet ej vad som hände...

• Fruochmamma
    Miim skrev 2008-05-26 14:01:44 följande:
    Rolla med klädroller!
    Absout det bästa!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • LabLover

Torktumla!

F.ö. måste jag ju bara tillägga att vi har både hund och katt och inte f*n går mina barn omkring med djurhår på kläderna för det. Dålig stil av säljaren!

♥ Underbara döttrar födda juni 2005 & mars 2008 ♥
  • Mareldsbarn

tack alla för era svar! Ja att jag inte tänkte på en roller

Lablover; Det var aldrig mening att låta negativ inför familjer med djur, det hoppas jag du förstår. jag blev dock väldigt förvånad över att det var såååå mycket hår på dessa små babykläder. Säljaren kan inte ens ha försökt få bort dom på något sätt känns det som. Hon skrev i sitt personliga brev att djurhår kunde förekomma då de har djur men inte så mycket trodde jag. Vi har ju vänner som har djur och deras barn är inte nerdränkta i hår.

Dags att shoppa en roller Tack alla!

• LabLover
    Mareldsbarn skrev 2008-05-26 14:10:08 följande:
    tack alla för era svar! Ja att jag inte tänkte på en roller Lablover; Det var aldrig mening att låta negativ inför familjer med djur, det hoppas jag du förstår. jag blev dock väldigt förvånad över att det var såååå mycket hår på dessa små babykläder. Säljaren kan inte ens ha försökt få bort dom på något sätt känns det som. Hon skrev i sitt personliga brev att djurhår kunde förekomma då de har djur men inte så mycket trodde jag. Vi har ju vänner som har djur och deras barn är inte nerdränkta i hår.Dags att shoppa en roller Tack alla!
    Oh nej, det tyckte inte jag du gjorde heller! Förstår bara inte hur man kan ha barnkläder fulla med hundhår. Då undrar jag ju hur det ser ut hemma hos dem

Om du kan tänka dig att tumla kläderna så tycker jag det är det bästa sättet att få bort håren på.
    ♥ Underbara döttrar födda juni 2005 & mars 2008 ♥
Svar på tråden Tips på hur jag får bort djurhår på kläder?