Vad hade ni för ingågsmusik på ert dop?
Ja, alltså den musik som spelas när man går fram i kyrkan med barnet. Behöver tips tack!
Ja, alltså den musik som spelas när man går fram i kyrkan med barnet. Behöver tips tack!
Aldrig varit med om ingångsmusik på ett dop.
Vi har inte haft dop ännu (planerar att ha i sep), men jag ska fråga en kompis som både spelar gitarr & sjunger jättefint, om hon kan spela "Det vackraste jag vet" (sjunger alltid den för junior)
Inte jag heller..
Vi skojja till det och hade Bamse sången.
Heja bamse lalalalala haha folk tyckte det var döö skojit
Nehe var ju inte så hjälpsamt kanske. Jag har hört det, och det vill vi ha. Konstigt att gå in i kyrkan då det bara är tyst.
Yngsta sonen döptes hemma i vårat vardagsrum, vi inledde dopet med "Det vackraste" med Cecilia Wennersten.
Min kompis hade Bamse som ingångsmusik, det var fint och roligt
Den är jätte bra då "skuttar" man liksom fram haha
Är din kompis Mysteria26?
Nix vi är inte kompisar =) (har snokat efter för säkerhets skull)
*puffar* Fler tips?
vi ska nog ha "älskade barn" låten finns på www.dopguiden.se under musik den är jättefin
Brukar man inte gå in till kyrkklockorna?
Vi hade Tryggare kan ingen vara, på piano. Sången började när vi kom fram till dopfunten och hade ställt upp oss.
Vi hade alltså kyrkodop "utan" gudstjänst (fast det har man ju, men inte vanligt liksom )
Jo, kanske, men vi ska ha dop i en liten kyrka, så det finns tyvärr inga kyrkklockor.
*puffar*
Vi hade Isn't she lovely.. perfekt.. men passar bäst om det är en tjej förstås..