• Tilda Skruttan

Ännu en fråga om slemproppen( För er där den släppte sent)

I morse släppte hela min slempropp. Jag har i vecka 41+0. För Er där slemproppen släppt så sent har förlossningen startat inom ett par timmar eller dagar för Er? Har lite molande mensvärk men inga sammansragningar. Detta är mitt andra barn så sammandragningarna känns kanske inte lika mycket.

• Svar på tråden Ännu en fråga om slemproppen( För er där den släppte sent)
  • Ronjah

Min släppte i vecka 40+2 runt 14.00 på dagen. Dottern föddes klockan 09.10 dagen därpå, alltså mindre än ett dygn efter att proppen släppt.
    Hoppas det sätter igång för dig.

Milton och Livia
  • LilliNor

min lossnade imorse. hade molande värk först men nu har jag småvärkar som kommer rätt ofta. jag har en del riviga värkar nu senaste timmen.. Så jag undrar åxå. är i v 40 och det är mitt andra barn

• Busan TH

ja är i vecka 40 +2 men ingen slempropp :(

• Tilda Skruttan

Man hoppas ju att det ska starta snart! Jag är livrädd för att bebben ska vara stor och at jag ska bli igångsatt. Dottern föddes v 41+0 men då gick vattnet och värkarna kom direkt så då fanns det inget tvivel på att det var dags.

• AIE

Min propp släppte i v.40+3 vid 13.30-tiden, efter en herrans massa förvärkar. Sonen är född 14.45 ett dygn senare....

Att "proppen" släppte såg jag som ett tecken på att nu är det på G o inte bara en massa förvärkar o jag hade ju rätt...

• annsan82

en dum fråga från en förstföderska... hur ser man att det är slemproppen som släppt??

• Ronjah
    annsan82 skrev 2008-05-26 16:38:41 följande:
    en dum fråga från en förstföderska... hur ser man att det är slemproppen som släppt??
    Tja.. en del märker inte av den alls. Slemproppens form, färg och konsistens varierar dessutom från kvinna till kvinna. Den kan ex. vara gul, brun, rosa, röd.. Den kan komma som en stor klump, små klumpar, eller ha konsistensen av snor ungefär. Den kan gå i omgångar med veckor emellan, släppa i flera dagar, eller så kommer allt på en gång.
    Milton och Livia
  • Annalisa73

Jag fattade aldrig det där med slemproppen! Första gången gick vattnet utan förvarning, andra gången spräckte bm hinnan under förlossningens slutskede, just innan jag kunde börja krysta. Nåt slem såg jag aldrig till. Hur känns/ser man det?

• AlwaysOnMyMind

Min slempropp lossnade 7.50 en morgon, (bf+5). Trodde först jag börjat läcka vatten, genomskinligt men väldigt segt. På förlossningen 5 timmar senare registrerade ctg värkar med 5-7 minuters mellanrum. När vi åkte hem började jag känna av dem. Födde dagen efter strax innan 20.00.

• Ronjah
    Annalisa73 skrev 2008-05-26 16:57:28 följande:
    Jag fattade aldrig det där med slemproppen! Första gången gick vattnet utan förvarning, andra gången spräckte bm hinnan under förlossningens slutskede, just innan jag kunde börja krysta. Nåt slem såg jag aldrig till. Hur känns/ser man det?
    Nej, alla märker inte av slemproppen Se svar ovan.
    Milton och Livia
Svar på tråden Ännu en fråga om slemproppen( För er där den släppte sent)