• Jannamia

Inredningsbutiker i LULEÅ?

Jag ska till Luleå om 3 veckor och tänkte främst kolla heminredning till barnrummen samt köket och vardagsrummet. Vilka butiker kan ni rekommendera?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Inredningsbutiker i LULEÅ?
  • Jannamia
    Miola skrev 2008-05-26 21:42:42 följande:
    Casa Wikström är en fantastisk inredningsbutik. Lite dyrare, men bara snygga saker
    Var i Luleå ligger den?
  • Miola

Den ligger lite utanför stan. Kommer inte ihåg vad gatan heter, men typ vid gamla Prix, före Barnens hus...

• Jannamia
    Miola skrev 2008-05-26 22:07:56 följande:
    Den ligger lite utanför stan. Kommer inte ihåg vad gatan heter, men typ vid gamla Prix, före Barnens hus...
    Okej, då ska jag nog hitta. Tack för tipset!
  • xxJessikaxx

Sen har du ett litet SIA-sortiment på Växtriket som ligger efter samma stråk som Casa Wikström, om man nu gillar den stilen...

• Jannamia
    xxJessikaxx skrev 2008-05-27 15:20:09 följande:
    Sen har du ett litet SIA-sortiment på Växtriket som ligger efter samma stråk som Casa Wikström, om man nu gillar den stilen...
    Åh tack! Jag gillar defenitivt den stilen!
  • Jannamia

Har läst att Lagerhaus ska öppna i Luleå under maj månad. Någon som vet vart?

• xxJessikaxx

JAA, det ska dom, ¨på fredag i ett köpcenter som heter Wasa, ligger efter "shopping-gatan" (vi har bara en). Blir nog inga problems att hitta dit.
    Sedan har du fina men ganska dyra saker och kläder för barn (nu vet jag inte hur gamla dina barn är, men deras sortiment riktar sig till kanske 0-3,4 år) på ASKO Möbelhus som ligger efter Kungsgatan.

• Jannamia

Det här blir ju bara bättre och bättre!!! Tack!

• QuteCat

Sen har du butiken Annorlunda mittemot Strand gallerian.
    QL har oxå mkt fint..trend grejer.. ligger på kungsgatan.
    TATI är oxå en inredningsbutik och ligger på skomakargatan.

Sen har du Tiimari.. lite billigare saker.. mkt pennor, scrapbook, servetter mm..

Nu har vi säkert glömt någon.. sen har vi ju EM, Åhlens, Colorama = säljer en del av village sortiment...mm

• xxJessikaxx
    QuteCat skrev 2008-05-27 20:04:29 följande:
    Sen har du butiken Annorlunda mittemot Strand gallerian.QL har oxå mkt fint..trend grejer.. ligger på kungsgatan.TATI är oxå en inredningsbutik och ligger på skomakargatan.Sen har du Tiimari.. lite billigare saker.. mkt pennor, scrapbook, servetter mm..Nu har vi säkert glömt någon.. sen har vi ju EM, Åhlens, Colorama = säljer en del av village sortiment...mm
    Helt sant, Ql har dock utförsäljning, de har konkat, de har inte sååå mkt bra grejor kvar, men det är klart, nåt fynd finns det säkert.
    Lycka till med shoppingen
  • QuteCat

Sen finns ju Indiska här oxå. I shopping gallerian.
    Mique i smedjan gallerian.
    Pentik. Finsk keramik. Underbar butik oxå i smedjan gallerian.
    Sen finns det en renodlad ljus & servett butik i gallrian bakom smedjan. En gata ner. Paraffin tror jag den heter.

• Linda82

asko möbelhus på kungsgatan

• QuteCat

Sen finns även Hemtex här i smedjan gallerian samt Olssons tyger i Shopping gallerian - mittemot Indiska.

• QuteCat

Det ska finnas en tygaffär i strand gallerian oxå..minns inte vad den heter.

• QuteCat
    Sammanfattningsvis:

Strand gallerian

Lagerhaus
    Tygbutik med moderna tyger - minns inte namnet

Smedjan gallerian

Pentik
    Mique
    Hemtex

Shopping gallerian

Indiska
    Olssons tyger

Asko möbelhus, TATI inredning, QL inredning, Växtriket  (SIA sortiment), Annorlunda, Paraffin, Casa Wikström, Tiimari .mfl.
  • Jannamia
    QuteCat skrev 2008-06-12 12:48:38 följande:
    Sammanfattningsvis:Strand gallerianLagerhausTygbutik med moderna tyger - minns inte namnetSmedjan gallerianPentikMiqueHemtexShopping gallerianIndiskaOlssons tygerAsko möbelhus, TATI inredning, QL inredning, Växtriket  (SIA sortiment), Annorlunda, Paraffin, Casa Wikström, Tiimari .mfl.
    Åh tack för sammanställningen!
    Här ska shoppas!!
  • Jannamia

Shit-pomfritt vad mycket läckra möbler det fanns på Casa Wikström. Måste bli rik så jag kan byta ut alla möbler hemma mot nya därifrån

Svar på tråden Inredningsbutiker i LULEÅ?