• Anonym (undrande)

när får man slutlön?

Jag började jobba den 26e april och blev uppsagd 2½ vecka senare p.g.a arbetsbrist,fick nu min lön,helt utan lönespec.

När har jag rätt att få min slutlön,jobbade 2 veckor till efter jag blev uppsagd och fick nu en lön på knappt 4000 är det bara för dom sista dagarna i april tro?

Nån som vet?

• Svar på tråden när får man slutlön?
  • Mammalamma

Det där är omöjligt att veta utan löespec. Gå till fd arbetsgivaren och kräv att få veta vad löneutbetalningen baseras på. Normalt sett betalas slutlönen på den sista lönen du ska ha, dv majlönen, förmodligen i slutet på juni i ditt fall, eftersom man ofta får lönen månaden efter.
    Men som sagt, det är arbetsgivarens skyldighet att sånt där är glasklart för löntagaren.

• Anonym (undrande)

Skickade ett sms till arbetsgivare och sa att jag vill ha min lönespec,men får inget svar,har ju ingan aning om vad den här lönen baseras på.

• kanaan

Fortsätt försöka få tag i honom, du måste ha din spec för att veta.

• Anonym (undrande)

tycker det är oerhört ruttet att´jag inte fått nån lönespec,är lite bitter dels för att jag blev uppsagd efter så kort tid och nu inte fått nån lönespec....riktiga amatörer.

• Anonym

Den kommer kanske i veckan? Ibland kan den ju bli försenad om dom klantat sig.

Svar på tråden när får man slutlön?