• flamingo86

blond hårfärg.

Imorgon tänker jag bege mig på att färga håret hemma. efter ett antal besvikna besök hos olika dyra duktiga frisörer, inte mindre än 7 st...
    jag vill bli blond... riktigt vitt hår..
    idag har jag köpt moods sommarblond och ska se hur resultatet blir..
    ni som har riktigt vitt hår eller jätte ljust, vilken färg använder ni om ni gör de hemma och hur gör jag.. jag har mmycket mörk utväxt.... vill inte att de blir orange..

• Svar på tråden blond hårfärg.
  • rind

Om du inte vill att det skall bli orange så får du nog bleka håret, inte färga det. Jag bleker mitt hår hemma och en gång köpte jag fel och fick färg och då blev det helt orange!

• buffyla

Hej! Håller med "rind". DEt är blekning du får använda. Viktigt att du sitter hela verkningstiden. Skulle det ändå bli orange så har Goldwell en grym skumtoning som heter 10V. Den är super!
    Lycka till!

• frykholmskan

Använd silverschampo gumman det tar garanterat bort de gula tonerna. men först blekning! vitt hår blir det inte på en gång men ge det ett par dagar så ska det nog gå.
    lycka till!

• Nirnaeth

Jag bleker med Mood Ultrablond, och har det i längre än rek. verkningstid med plastpåse på huvudet (dock inte att rekommendera om man har känsligt hår)
    Sen har jag i en toning med Mood Pärlblond, eller vittoning. Då blir håret riktigt ljust/vitt.

Du måste använda blekningsmedel, annars blir det inte ljust. Blir det gult, kan man ha i en toning som neutraliserar gult/orange.

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
Svar på tråden blond hårfärg.