• Anonym (123)

Herpes första gången

Jag har fått herpes för första gången. Jag har haft blåsor nu i en vecka och ätit medicin sen i fredags. Jag trodde att det blivit lite bättre men nu har jag upptäckt en ny, jättestor blåsa på ena skinkan Skrikandes suck.. hur lång tid tar det för dem att spricka och sen läka när de kommit? Är så himla trött på detta, och det gör ju så förbannat ont. Men någon som vet när jag kan vänta mig att det vänder och börjar bli bättre?

• Svar på tråden Herpes första gången
  • Anonym (smittad)

Det kan ta några veckor tyvärr första gången..bara att hålla ut...Du kan prova kissa i vatten i badkaret,det gör mindre ont.

• Anonym (123)

Hua, några veckor. Idag har det gått en vecka sedan jag fick de första blåsorna, så jag antar att det bara är att hålla ut då...

• Anonym (Orolig)

Jag tror jag fatt min forsta herpes blasa, sitter pa overlappen... Var och testade mig i onsdags sa jag far val snart svart pa vitt att jag har det... men nan mer an jag som kanner sig jakligt acklig?? Maste man ga till dr for att fa medicin, eller ar detta sant som laker av sig sjalvt? Jag har alltsa inte fatt nagot darnere, utan bara pa lappen, en liten blasa som irriterar mig till forbannelse! Ska ivag och kopa natt som heter Abreva.. vet inte om det finns i Sverige, men jag bor i USA. Usch o fy...

• Anonym (Oxåsmittad)

Det tog ca. 14 dagar för min första herpesinfektion att försvinna...Jag hade så ont att jag bodde i badkaret i stort sett hela tiden.

Svar på tråden Herpes första gången