Themis skrev 2008-05-27 00:27:13 följande:
68:an: Jag hade en permanent igenstoppad käkbihåla och det slutade med att de vidgade käkbihålorna och deras ingångar på båda sidorna av ansiktet.Tyvärr har jag inte mycket luktsinne kvar ändå, troligen p g a alla allergier och alldeles för många år med bl a Becotide nasal innan, men det är inte säkert att det är så för någon annan.Men jag fick ligga i för att få operationen, det händer inte bara så där utan man måste ha haft återkommande besvär under flera år, helst dokumenterat. Och operationen däckar dig i en vecka, det får du räkna med. Att fixa de nedre bihålorna var som en superduperförkylning utan feber och jag skulle tro att det är värre om de går in högre upp. För att vidga lite grann i det långa loppet måste de sprätta upp ganska rejält vid operationen. Gångarna växer igen delvis när de läker, och man får en hästdos antibiotika med sig hem för du FÅR inte få en bakteriell infektion i skallen när du är så känslig.Jag var desperat helt enkelt efter många sjukveckor under många år och om inte det allmänna hade tagit kostnaden så skulle jag betalt det själv privat, den privata läkare som först ansåg operationen befogad hade gjort det i så fall.
Tack för att du berätta!
Jag har ett luktsinne som verkar vara otroligt bra och så har det alltid varit. Omgivningen reagerar ibland så jag får ju ofta det bekräftat för annars hade jag ju trott att det var så för alla.
jag har haft besvär till och från i snart 40 år men av det du berätta så blir jag lite matt, kommer att tänka på då dom spolade mina bihålor en gång, det var inte roligt. Spolningen i sig gick väl an men allt "våld" då dom förberedde för spolningen var fruktansvärd. Nu vet jag iaf att möjligheten finns så tack för info