• Tinzu

Bihåleinflammation

Hur snabbt måste man börja behandla det?

Jag har varit sjuk sen onsdag förra veckan, snorig och febrig, dock har jag nu lägre temp på 37.0 utan att plussa på det man ska. Igår så började jag känna att jag fick ont i pannan när jag lade mig ner, och även över kinderna och mitt emellan ögonen.. har även ont i skallen. Och nu börjar jag känna mig mattare och har ännu mer ont i pannan.

• Svar på tråden Bihåleinflammation
  • 68an

Hur snabbt vet jag inte men jag har blivit behandlad ganska snabbt ibland men oftast har jag låtit det gå så långt så att jag haft fruktansvärt ont och varit medtagen innan jag sökt hjälp för att få medicin. Väntat har jag gjort då jag haft hopp om att det ska vända men av erfarenhet borde jag veta bättre. Lider du och det blir värre så se till att få medicin så vänder det rätt snabbt sen.

Krya på dig!

• Themis

Har du ofta besvär så se till att få Rinexin Depot 50 mg utskrivna.

Ta dem så fort du blir förkyld så sväller näsan och bihålorna av och med normala bihålor borde du klara dig super då-och det är jätteskönt att kunna andas bra på natten!

Jag klarade mig med dem i många år men fick till slut operera mina bihålegångar eftersom jag även är allergiker och slemhinnan var konstant irriterad så att jag mycket lätt fick stopp i bihålorna.

• vackrastarflow

Jag hade problem med bihålorna i måndags, det började rinna ner i halsen. Men det gick över till nästa dag, så jag tycker du kan vänta lite. Bihålorna tar ofta stryk men det betyder inte att du har bihålsinflammation.

• 68an
    Themis skrev 2008-05-27 00:04:54 följande:
    Har du ofta besvär så se till att få Rinexin Depot 50 mg utskrivna.Ta dem så fort du blir förkyld så sväller näsan och bihålorna av och med normala bihålor borde du klara dig super då-och det är jätteskönt att kunna andas bra på natten!Jag klarade mig med dem i många år men fick till slut operera mina bihålegångar eftersom jag även är allergiker och slemhinnan var konstant irriterad så att jag mycket lätt fick stopp i bihålorna.
    Berätta mer! Jag har alltid haft stora problem med näsan, bihåleinflamation, allergi, torra och sköra slemhinnor och eksem ibland pga det. Kan man bli fri dessa besvär om man op och vad gör dom då?
    Har du extremt bra luktsinne oxå?

Flåt ts
  • Themis

68:an: Jag hade en permanent igenstoppad käkbihåla och det slutade med att de vidgade käkbihålorna och deras ingångar på båda sidorna av ansiktet.

Tyvärr har jag inte mycket luktsinne kvar ändå, troligen p g a alla allergier och alldeles för många år med bl a Becotide nasal innan, men det är inte säkert att det är så för någon annan.

Men jag fick ligga i för att få operationen, det händer inte bara så där utan man måste ha haft återkommande besvär under flera år, helst dokumenterat. Och operationen däckar dig i en vecka, det får du räkna med. Att fixa de nedre bihålorna var som en superduperförkylning utan feber och jag skulle tro att det är värre om de går in högre upp.

För att vidga lite grann i det långa loppet måste de sprätta upp ganska rejält vid operationen. Gångarna växer igen delvis när de läker, och man får en hästdos antibiotika med sig hem för du FÅR inte få en bakteriell infektion i skallen när du är så känslig.

Jag var desperat helt enkelt efter många sjukveckor under många år och om inte det allmänna hade tagit kostnaden så skulle jag betalt det själv privat, den privata läkare som först ansåg operationen befogad hade gjort det i så fall.

• 68an
    Themis skrev 2008-05-27 00:27:13 följande:
    68:an: Jag hade en permanent igenstoppad käkbihåla och det slutade med att de vidgade käkbihålorna och deras ingångar på båda sidorna av ansiktet.Tyvärr har jag inte mycket luktsinne kvar ändå, troligen p g a alla allergier och alldeles för många år med bl a Becotide nasal innan, men det är inte säkert att det är så för någon annan.Men jag fick ligga i för att få operationen, det händer inte bara så där utan man måste ha haft återkommande besvär under flera år, helst dokumenterat. Och operationen däckar dig i en vecka, det får du räkna med. Att fixa de nedre bihålorna var som en superduperförkylning utan feber och jag skulle tro att det är värre om de går in högre upp. För att vidga lite grann i det långa loppet måste de sprätta upp ganska rejält vid operationen. Gångarna växer igen delvis när de läker, och man får en hästdos antibiotika med sig hem för du FÅR inte få en bakteriell infektion i skallen när du är så känslig.Jag var desperat helt enkelt efter många sjukveckor under många år och om inte det allmänna hade tagit kostnaden så skulle jag betalt det själv privat, den privata läkare som först ansåg operationen befogad hade gjort det i så fall.
    Tack för att du berätta!
    Jag har ett luktsinne som verkar vara otroligt bra och så har det alltid varit. Omgivningen reagerar ibland så jag får ju ofta det bekräftat för annars hade jag ju trott att det var så för alla.
    jag har haft besvär till och från i snart 40 år men av det du berätta så blir jag lite matt, kommer att tänka på då dom spolade mina bihålor en gång, det var inte roligt. Spolningen i sig gick väl an men allt "våld" då dom förberedde för spolningen var fruktansvärd. Nu vet jag iaf att möjligheten finns så tack för info
  • Dame72

Använder du nässpray?
    Har du inte mer symtom än du beskriver så borde det räcka. Testa och blir det inte bättre får du väl söka för det.
    Har haft rejält ont i panna och under ögon och det har hjälpt med enbart vanlig nässpray.

Tinzu skrev 2008-05-26 20:39:13 följande:
    Hur snabbt måste man börja behandla det?Jag har varit sjuk sen onsdag förra veckan, snorig och febrig, dock har jag nu lägre temp på 37.0 utan att plussa på det man ska. Igår så började jag känna att jag fick ont i pannan när jag lade mig ner, och även över kinderna och mitt emellan ögonen.. har även ont i skallen. Och nu börjar jag känna mig mattare och har ännu mer ont i pannan.
  • vis69

Testa Sinova, som finns på apoteket. Ett naturläkemedel som kan hjälpa vid problem med bihålorna. Jag hade i många år problem med bihålorna vid varje förkylning. Nu tar jag Sinova direkt och har aldrig haft några problem.

Svar på tråden Bihåleinflammation