• siamesen

*Ja, varfor "kvittrar" katter nar

Ja, varfor "kvittrar" katter nar de sitter och tittar pa en fagel utanfor fonstret? Tror de att fageln ska tro att det ar en annan fagel som lockar pa dem? Ratt in i munnen =)

Fast det ar ju valdans gulligt forstas!

• Svar på tråden *Ja, varfor "kvittrar" katter nar
  • Bisquit

Ja det där har jag oxå undrat..
    Verkar ju dumt för det den smyger på lär ju höra kissen och på så sätt fly....

Eller?

• lurksmulan

Jag tror också att det är nåt inbillat lock-läte! Men det funkar inte så bra....

• varfördåför

jag tycker mässt bara att dte låter som att de sitter o smaskar.. som om de är lite sugna på att ätaupp fågelna bara =)

• Liten

Mina katter kvittrar inte, de tjattrar! Hysteriskt och agressivt, de låter helt galna...
    Kvittrar gör de bara när de pratar med oss...
    Har också undrat varför de låter så, inte så smart att tala om för alla att "här är jag och jag vill äta upp dig"..

• kissemjao

Det där kvittrande lätet tror jag har att göra med att de blir så till sig och frusterade. För ute kvittrar inte katten när han ser fåglar, utan då smyger han som tystaste tigern. Men sitter han inne i fönsterkarmen så börjar han tjattra som en skata.

• Catriiin

Wow, kan de kvittra? Hur låter det? Min katt kuttrar som en duva

• ming

Jag tror att de är frustrerade att de inte kan ta den!

• Ung kvinna

Mina katter låter "prru,prru,prru,prru"

• E l l a

Min låter kakakakakakaka.... Konstig att de alltid gör så, åtminstone min, när de ser en fågel...

• kissemjao

Ja... "ack ack gack gack mack mack", i en nasal ton liksom. De drar fram morrhåren och lyfter på tandköttet. En del kvitter blir utan ljud, men så slinker dessa knasiga toner fram... Hela katten blir helt spasmisk på nåt vis.

• Cheri

Våra låter Mjä ä ä ä ä ä ä ä ä typ

Svar på tråden *Ja, varfor "kvittrar" katter nar