• Livia2

Jag blev gravid med hjälp av TROMBYL på 4:e IVF-försöket!! Hur länge åt ni?

Efter 4 års längtan, tårar, sorg och kämpande har vi lyckats bli gravida på vårt 4 IVF/icsi försök!! Är nu i v.21, är oerhört lycklig men samtidigt så orolig att något ska gå fel.

Det jag gjorde annorlunda den sista gången var att jag började äta trombyl samma dag som embryot sattes tillbaka och har fortsatt med det.Nu 1/4 barnbambyl vilket är motsvarande mängd.
    I kombination med akupunktur och dagliga promenader tror jag det gjorde verkan!!

Min läkare ville inte skriva ut trombyl, eftersom det inte var den klinikens policy men hon avrådde inte heller.
    Min fråga: I vilken vecka slutade du äta trombyl om du lyckades bli gravid?
    Ska ta kontakt med Falun klinik som ordinerar trombyl till sina patienter, men är nyfiken hur det var för dig eller du hört om någon annan?

Tack och lycka till ni som ännu inte fått + på stickan. Ha tålamod och Ge inte hopp!

• Svar på tråden Jag blev gravid med hjälp av TROMBYL på 4:e IVF-försöket!! Hur länge åt ni?
  • imre

Hej,

Är nu i v 10 och läkaren i Umeå ordinerade Trombyl fram till v 34, om jag inte på min hemort träffar på någon läkare som vill att jag ska sluta tidigare. Då skulle jag respektera det, men så länge om möjligt var visst bra. Någon vecka innna beräknad förlossning bör man dock sluta då det ev. kan orsaka blödningsproblem.

I Falun verkar de flesta sluta i samband med positivt gravtest, om jag har förstått det rätt.

• Livia2

Tusen TACK för ditt svar imre!!
    Det är vad jag också hört tidigare men jag blev så osäker.
    Lycka till med allt!
    kram

• Birsen

Min läkare tror int epå trombyl. Kan inte du skria till han å bäretta. Jag har tre missfall och går också igenom IVF. Han ar ingen trevlig människa att prata med överhuvudtaget.
    Men jag gav mig inte och till slut så sa han att Trombyl är ju inte farligt så det kan i skria ut när du blir grrvid.
    Ska man ta det innan graviditeten då?

• Höstanemon

Är i v 17 och fick Trombyl vid 7:e återförandet (4 ET, 3 FET) och lyckades alltså då! Skall enligt min MVC också äta det till v 34-35.

Lycka till och grattis!

• Livia2

Birsen: Man ska ta trombyl dagen innan eller samma dag som embryot sätts tillbaka när du gör IVF. Det ska gå lika bra med 1/4 barnbambyl eller 1/6 del magnesyl. Det motsvarar ca 75 mg acetylsyra (inte säker på exakt rätta ordet)som trombyl innehåller. Lycka till och byt läkare om du inte är nöjd med din nuvarande.

Grattis höstanemon!!!! Härligt att trombyl även hjälpt dig!!
    Känner igen ditt namn, vi har nog setts förra på "Svårt att få barn"-sidorna. Lycka till!!

Ja, imre du hade rätt:
    Ringde Falun IVF klinik som alltid ordinerar trombyl till sina patienter för att höra vad de säger. De äter normalt bara trombyl tills de blivit gravida.
    Ja, man blir förvirrad!!! Hur ska jag göra??

Svar på tråden Jag blev gravid med hjälp av TROMBYL på 4:e IVF-försöket!! Hur länge åt ni?