Bumbostol, är det en bra investering?
Som rubriken lyder...
Funderar på att köpa. Från vilken ålder passar det och fungerar det bra?
Som rubriken lyder...
Funderar på att köpa. Från vilken ålder passar det och fungerar det bra?
Fungerar bra dom sitter som gjutna i den, men jag ångrar att jag köpte den för jag satt min dotter så sällan i den. Hon var mest på golvet. Hade den säkert från det hon var 3-4månader. Så om du ska köpa den så köp en beg.
Från ca 4 mån eller när de kan hålla upp huvudet själv. Vi tycker att det var ett bra köp, MEN Siri lärde sig att ta sig ur den redan vid 5½ mån. Nu är hon 16 mån och sätter sig själv i den ibland och "läser" en bok.
Det tycker jag absolut att det är! Vår son satt i sin from. att han var ca 4 månader upp till kanske 9-10.. Innan han kom på hur man skulle ta sig ut..
Tyckte det var alldeles perfekt med en bumbo. Han kunde t.ex. sitta på köksbänken när vi lagade mat och det tyckte han var jättekul...
Vi var jättenöjda med den och hoppas att nästa bebis oxå kommer att gilla den!
Min sambo hävdar att det kan vara skadligt för så små barn att sitta. Men är inte Bumbon utformad ergonomiskt just pga detta? Funderar på att köpa på Blocket.
Min syster sålde den efter ett par veckor...
;D
Tycker inte att den är värd att köpa.
Vår son hatade den... först nu när han är 2 år duger den att sitta i nån sällan gång.
Ett råd. Försök att låna en ett tag för att se om ert barn gillar den eller ej...
Mina tvillingkillar älskade sina bumbostolar. Vi använde dem kanske ca 1,5 månad men de var till mycket stor hjälp för mig eftersom jag hade två små att ta hand om. MEN jag rekommenderar att köpa en begagnad, finns kanonfina att få tag i för en spottstyvel. (jag köpte mina beg. betalade likamycket för två beg som 1 ny i affären. Sedan sålde jag dem vidare och fick ut MER än vad jag hade gett för dem.
jag tycker den är bra.. har dock bara haft den i 2-3 veckor.. och nu ska jag sälja den redan eftersom min dotter lärde sig sitta i samma veva som jag köpte stolen.
JAg har en, köpte en så antilop stol på IKEA samtidigt. Hon har suttit mer i den stolen än i bubmon. Tyävrr.. =/ Köpte lekplatta till bumbon med. Men som sagt hon satt så bra i antilopstolen så det va lättare att flytta runt den än bumbon. Med antilopen kom hon upp i bordshöjd med.
Vår lilla groda gillar sin bumbo