• sweetfia

har ditt barn ramlat i trappen?

har fortfarande inte riktigt hamtat mig over vad som KUNDE ha hant... Vi bor i hyreshus, har tvattstugan i ett annat hus, ar en trapp ner till tvattstugan pa ca 20 steg, stentrapp.. Jag och en kompis, min son och hennes son sitter utanfor, barnen leker framfor mig, men vips sa ar min son borta, tittar bakom mig, han ar da i fard med att ta ett steg rakt ut i trappen, slangde mig in och fick precis tag i hans arm.. Hela jag skakade.. Han kan inte ga i trappor, gar bara rakt ut.. ! Har du kanske tips hur jag ska lara honom? Nagon vars barn ramlat nerfor trapp? Jag lider av angest och har darfor hemska tankar om just TANK OM..

• Svar på tråden har ditt barn ramlat i trappen?
  • kaka1

Jag har "lärt" mina barn genom att vända på dem varje gång och visa att och hur man tar sig ner baklänges. De behöver ju träna för att kunna! (Båda mina äldsta har ramlat varsin gång nerför trappen, fast då har de "kunnat" redan)

• lollajapp

Japp bägge mina barn har lyckats ramla nerför trappor (som tur är har de klarat sig utan skador).

• TuSSen09

Japp

Vår dotter ramla ut för våran trapp för ungefär ett år sedan, hon fick lite blåmärken...

• anna01

Ja min yngsta har ramlat TVÅ gånger ner för vår trappa. Ena gången var de en här på besök som inte stängde grinden å andra gången var de hans pappa. Hur man kan missa å stänga grinden när man precis har gått igenom den begriper ja inte. Han har klarat sig bra båda gångerna men fy va man mår dåligt efter

• Suskiv

Japp, vår ygsta har fallit i trappen. Vi bor i hyreshus på bottenplan. I ett kaosartat ögonblick så lyckades han klättra upp i trappen och föll. Fick skrapsår på ryggen. att han föll var olyckligt för han kan gå i trappor

• Rulltrappa

min son har aldrig ramlat men jag har varit väldigt ihärdig med att förklara att man MÅSTE hålla i räcket eller i en vuxen och helst i båda när man går nerför trappor. men han ramlar nog förr eller senare. :)

• Kajak

Jaahon har ramlat många ggr... som värsta.. ramlade hon från halva trappan ner....

Gissa hur min hjärta mådde?... men det gick bra ändå.

Jag tänker INTE vara en curlingmamma.
    Så jag lät henne utforska mycket härhemma så hon gjorde sig illa rätt mycket men nu är hon 2 år och är lugnare o är duktig att gå upp o ner trappan stående dvs inte krypa upp...
    Jag "väntar" bara tills hennes lillebror gör samma sak.-.- OM han har mer pappan i sig så händer det nog inte.

Dotter har MER MER av mig i henne.
    Jag var rätt vilda o hon var det, min mamma sa: visst hon är vild men inte samma sätt som du var...

• Ireth of Dorthonion

Vår son på 1,5 år ramlade här om dagen. Jag vet faktiskt inte vad som hände, jag gick bredvid och höll honom i handen som jag brukar göra, men två sekunder tittade jag upp på storasyster som stod ovanför och så klart snubblar lilleman då och faller bakåt. Han tappade min hand. Så se så fort det kan gå! Som tur var gick det bra, jag fångade ju upp honom i fallet så det blev inte så farligt, han blev mest rädd.

Stora tjejen ramlade en gång utanför min mamma. Hon gick upp själv innan jag hann ifatt och sen ramlade hon rakt bakåt från andra steget och slog i huvudet i stengolvet. Men det gick bra det med som tur var. Hon var också 1,5 då.

Svar på tråden har ditt barn ramlat i trappen?