• Anonym (em)

Gul runt ögonen

Min svärmor är väldigt gul runt ögonen. Någon som vet vad det kan bero på? Det är mest på ögonlocken. Som stora gula fläckar. Jag kan inte låta bli att stirra.. det syns väldigt tydligt.

Blir lite orolig över att det kan vara tecken på något allvarligt. Är det njurarna det är fel på när huden blir gul? Eller levern kanske?

• Svar på tråden Gul runt ögonen
  • Haraaz

Levern... om den funkar dåligt blir det såna förändringar i huden och kan uppstå konstig lukt...

• Anonym

Det skulle kunna vara gallsten.

• Anonym (em)

Hon har faktist ganska dålig andedräkt... Nästan metallisk.

Haraaz skrev 2008-05-27 03:17:45 följande:
    Levern... om den funkar dåligt blir det såna förändringar i huden och kan uppstå konstig lukt...
  • Anonym (em)

Borde hon inte ha ont då också? Hon har aldrig klagat över det.

Anonym skrev 2008-05-27 03:19:02 följande:
    Det skulle kunna vara gallsten.
  • Haraaz

När levern lägger av så är det inte bara andedräkten utan hela människan, eftersom levern hjälper till att bryta ner dåliga saker i kroppen, så när den funkar dåligt så kommer gifterna ut genom huden istället o det luktar hemskt... men jag vet inte vad annars det kan vara, gamla människor får ju lätt såna märken o gulaktig hud.

• Anonym (em)

ok. jag har inte märkt att hon luktar förutom andedräkten.
    Jag visste inte att gamla människor fick gula märken. Kanske bara är det då? Hon verkar ju inte sjuk på något sätt..
    Blev orolig bara..

Haraaz skrev 2008-05-27 15:32:13 följande:
    När levern lägger av så är det inte bara andedräkten utan hela människan, eftersom levern hjälper till att bryta ner dåliga saker i kroppen, så när den funkar dåligt så kommer gifterna ut genom huden istället o det luktar hemskt... men jag vet inte vad annars det kan vara, gamla människor får ju lätt såna märken o gulaktig hud.
Svar på tråden Gul runt ögonen