• Mael

Olika stora pupiller?

Har något av dina barn olika stora pupiller?

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Olika stora pupiller?
  • Eva S

Ja min dotter har. Har varit lite orolig så jag vill veta hur vanligt det är.

• herbst

nej min dotter har det inte =) klart du itne behöver vara orolig eva

mamma till två vackra tjejer
  • annca

Nej, men JAG har...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Husmusen8

Skulle ju rösta på ja-flicka men så tryckte jag fel. En till röst på flicka iallafall

• Eva S
    annca skrev 2008-05-27 10:07:28 följande:
    Nej, men JAG har...
    Intressant! Vet du om det finns någon orsak eller är det bara så?
  • annca

Jag har fösvagade muskler runt högerögat som gör att pupillen inte drar ihop sig som den ska.
    Jag är numer extremt ljuskänslig på högerögat, det blir helt enkelt överstyrt, som ett överexponerat foto... Inte speciellt kul när det är snö elelr sommarsol.
    Det gör också att jag inte längre har lika lätt att ställa om mellan nära och avståndsseende.
    Det är inte något ärftligt, utan sviterna efter en operation, jag fick blödningar bakom ögat pga diabetes.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Eva S

annca: Beklagar! Måste vara asjobbigt. Hoppas att operationen iaf löste det den skulle.

• Toka2

Annat: Jag har olika stora pupiller, har haft det så länge jag kan minnas. Jag är ögonopererad två gånger (pga skelning och en för lång sena i ett ögonlock) men jag vet inte om operationerna har något med saken att göra. Måste ta reda på om jag är född med olika stora pupiller eller om det är något jag har plockat upp på vägen

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Nocturne

Sambon har olika stora pupiller ibland. Sviter efter att ha fått en kulstötningskula i huvudet i barndomen.

• Kattmamma1

Nej, men jag har det själv ibland.

• Eva S
    Kattmamma1 skrev 2008-05-30 21:17:27 följande:
    Nej, men jag har det själv ibland.
    Ibland?
  • Kattmamma1

Eva S skrev 2008-05-30 21:19:01 följande:

Ibland?
    Ja, det är lite skumt. Har haft det så i sex-sju år nu. Ibland drar ena pupillen ihop sig och blir jätteliten. Jag känner när det händer. I början var jag jätteorolig, men har blivit undersökt för det flera gånger och ingen kan förklara varför det är så.
  • sweetfia

vet att efter dtp vaccinationen kan man fa olika stora pupiller, en ovanlig reaktion..

• HannaT

Jag har själv olika stora pupiller. Detta utreddes när jag var liten eftersom man var rädd för hjärnskada, men man har inte hittat något fel på hjärnan - jag verkar vara helt normal . Man tror helt enkelt att jag har två olika sorters ögon.

Det är den ena pupillen som i starkt ljus inte drar ihop sig så mycket, den är alltså stor nästan hela tiden.

Svar på tråden Olika stora pupiller?