Olika stora pupiller?
Har något av dina barn olika stora pupiller?
Har något av dina barn olika stora pupiller?
Ja min dotter har. Har varit lite orolig så jag vill veta hur vanligt det är.
nej min dotter har det inte =) klart du itne behöver vara orolig eva
Nej, men JAG har...
Skulle ju rösta på ja-flicka men så tryckte jag fel. En till röst på flicka iallafall
Jag har fösvagade muskler runt högerögat som gör att pupillen inte drar ihop sig som den ska.
Jag är numer extremt ljuskänslig på högerögat, det blir helt enkelt överstyrt, som ett överexponerat foto... Inte speciellt kul när det är snö elelr sommarsol.
Det gör också att jag inte längre har lika lätt att ställa om mellan nära och avståndsseende.
Det är inte något ärftligt, utan sviterna efter en operation, jag fick blödningar bakom ögat pga diabetes.
annca: Beklagar! Måste vara asjobbigt. Hoppas att operationen iaf löste det den skulle.
Annat: Jag har olika stora pupiller, har haft det så länge jag kan minnas. Jag är ögonopererad två gånger (pga skelning och en för lång sena i ett ögonlock) men jag vet inte om operationerna har något med saken att göra. Måste ta reda på om jag är född med olika stora pupiller eller om det är något jag har plockat upp på vägen
Sambon har olika stora pupiller ibland. Sviter efter att ha fått en kulstötningskula i huvudet i barndomen.
Någon mer?
Nej, men jag har det själv ibland.
Eva S skrev 2008-05-30 21:19:01 följande:
vet att efter dtp vaccinationen kan man fa olika stora pupiller, en ovanlig reaktion..
Jag har själv olika stora pupiller. Detta utreddes när jag var liten eftersom man var rädd för hjärnskada, men man har inte hittat något fel på hjärnan - jag verkar vara helt normal . Man tror helt enkelt att jag har två olika sorters ögon.
Det är den ena pupillen som i starkt ljus inte drar ihop sig så mycket, den är alltså stor nästan hela tiden.